mål og vægt
Fra : Christian Inerslev

Dato : 21-06-02 23:29

Fandt lige en sjov side på nettet om mål og vægt

http://www.saack.dk/maalogvaegt.shtml

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen (fra en lånt pc'er)
www.brotherskeeper.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-02 11:03

Sat, 22 Jun 2002 00:28:52 +0200, "Christian Inerslev"
<ingerslev@tele2.dk> wrote:

>Fandt lige en sjov side på nettet om mål og vægt
>
>http://www.saack.dk/maalogvaegt.shtml

Tak! Det er et meget nyttigt link. Dog savner jeg (kommerce)læst.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-07-02 12:40

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev Sat, 22 Jun 2002 12:03:15 +0200

>Tak! Det er et meget nyttigt link. Dog savner jeg (kommerce)læst.

Bemærk dog, at der hvor der står:

1 Tønde = 14.000 kvadratalen. Det skulle være 1 Tøndeland.

1 Tønde Hartkorn = 72.000 kvadratalen er et rent gennemsnitstal.
Tønde Hartkorn er en angivelse af jorden værdi, ikke dens udstrækning.
Der findes *ingen* sikker metode til at omregne Tdr. Hartkorn til
flademål.

--
mvh, A:\Feldborg