Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Problemer med en side. (IE6)
Fra : Madsen

Dato : 21-06-02 22:34

Hej,

Er det kun hos mig den er gal eller oplever jer der sidder med IE 6
også at ingen af menuerne ude i venstre side virker på følgende side:
http://www.cichlider.com/ ? Den eneste knap der tilsyneladende virker
er 'Til start'-knappen her hos mig.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 23:26

Fri, 21 Jun 2002 23:33:46 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Er det kun hos mig den er gal eller oplever jer der sidder med IE 6
>også at ingen af menuerne ude i venstre side virker på følgende side:

Næh - de virker fint.

Andet skulle også være mærkeligt, det er ganske alm. tekstlinks
uden narrestreger.

Fra : Madsen

Dato : 22-06-02 01:12

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Screenshot:
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/cichlider.jpg>

Det undrer mig godt nok meget. Jeg sidder pt. i Win2000 med IE 6 og der
kan jeg heller ikke komme ind på de 6 øverste links. Kun det nederste.
De 6 øverste resulterer blot i en tekstmarkeringsmarkør. Den nederste
skifter til en hånd og det er også sådan IE6 i WinXP opfører sig.
Jeg har ellers normalt ikke problemer med sider i IE 6. Ikke noget jeg
har bemærket tidligere i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 01:25

Sat, 22 Jun 2002 02:12:02 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det undrer mig godt nok meget. Jeg sidder pt. i Win2000 med IE 6 og der
>kan jeg heller ikke komme ind på de 6 øverste links.

Prøv den der med encoding og se om det hjælper at fjerne den fra
auto,

Han begår godt nok fundenmentale fejl i sine links, men ikke
noget, der normalt forhindrer IE at vise links og billeder.

Derimod er den helt gal i Netscape 4.x, fordi der i mange links
og stier til billeder er mellemrum og dem vil Netscape 4.x ikke
vise.

Fra : Madsen

Dato : 22-06-02 01:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Prøv den der med encoding og se om det hjælper at fjerne den fra
> auto,

Jeg har prøvet at rode med det, men det har ikke rigtig nogen effekt
uanset hvad jeg vælger, men skidt pyt. Det må jo bare være en af de
sider jeg skal undgå så. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 21:31

Peter Loumann skrev:

> Den er ganske vist imponerende fejlfyldt, men åbenbart ikke i en
> sådan grad, at det lammer nogle af de to brusere her. Derimiod vil
> min mozilla ikke æde den, den viser bare inaktiv tekst.

Jeg er ved at blive mere og mere parnoid over min IE 6-installation på
WinXP og Win2000, for det virker ganske simpelt ikke. Det eneste jeg
ser er teksten 640 x 480 og alt hvad jeg kan gøre er at markere den.
Det bliver ikke til en hånd når jeg fører markøren hen over teksten og
statuslinien viser intet, hvor den jo plejer at skrive hvad der linkes
til, når man fører markøren hen over et link.

Firewall'en er forsøgsvis blevet slået fra. Det gør ingen forskel.
Temporary Internet Flies er tømt. Hjalp heller ikke. Jeg har rodet
rundt i indstillingerne inde i Tools > Internet Options > Advanced.
Det gjorde heller ingen forskel. Mystisk.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-07-02 21:41

Wed, 03 Jul 2002 22:31:17 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg er ved at blive mere og mere parnoid over min IE 6-installation på
>WinXP og Win2000, for det virker ganske simpelt ikke. Det eneste jeg
>ser er teksten 640 x 480

Strengt taget er det din ie6, der virker korrekt her. Det *er* ikke et
korrekt link. Mozilla er som sædvanligt konsekvent. Det undrer mig, at
opera tolererer det.

>Mystisk.

Ja, forskellen på din og min ie6 / nogens og ie6 er lidt mystifistisk.
Men der har jo altid været en portion voodoo i windåzen.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 22:15

Knud Gert Ellentoft skrev:

> De virker også som links i min IE6,

Hmm.

> - men som Peter skriver, så er der fejl i htmlkoden, så det er
> måske årsagen.

Sikkert, men underligt hvorfor der er forskel på IE6-versionerne.

> Men så du klippe klistre stien ind idin adresselinje.

Ja, det er selvfølgelig en løsning. Nu er jeg ikke den store HTML-haj
og kan derfor ikke se om der er fejl i HTML-koden, men jeg kan til nød
finde ud af at kopiere linket i kilden og så indsætte det i adresse-
linien og det ser ud til at virke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 22-06-02 00:23

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Næh - de virker fint.
>
> Andet skulle også være mærkeligt, det er ganske alm. tekstlinks
> uden narrestreger.

Mystisk.
Den er helt død her. På de 6 øverste links skifter markøren ikke til
en hånd, som tegn på at der er et link, og det hjælper heller ikke
noget at klikke. Statuslinien viser ingen adresse på de 6 øverste,
altså 'Hvem er jeg', 'Rejser' osv.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 00:46

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 21:00

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Næh - de virker fint.
>
> Andet skulle også være mærkeligt, det er ganske alm. tekstlinks
> uden narrestreger.

Hvad så med denne her:
http://home1.stofanet.dk/krebsen33/index.htm ?

Jeg ser den sådan her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/hvilken_tiff.gif

Der skulle efter sigende være links på siden som man kan højreklikke på
og vælge 'Gem destination som', men jeg har ikke mulighed for det, da
teksten 640 x 480 kun er tekst. At højreklikke på tekst giver jo ikke
mulighed for at downloade noget med 'Gem destination som'.

Jeg forstår nada.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-07-02 21:22

Wed, 03 Jul 2002 21:59:57 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der skulle efter sigende være links på siden som man kan højreklikke på
>og vælge 'Gem destination som', men jeg har ikke mulighed for det, da

Der er et helt alm. tekstlink, som du kan klikke eller højreklikke på,
som med ethver andet tekstlink. Det opfører sig komplet normalt her,
både i opera og ie6.

Koden totalt:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 21:42

Wed, 03 Jul 2002 21:59:57 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Der skulle efter sigende være links på siden som man kan højreklikke på
>og vælge 'Gem destination som', men jeg har ikke mulighed for det, da
>teksten 640 x 480 kun er tekst.

De virker også som links i min IE6, men som Peter skriver, så er