debugger til linux
Fra : Kim Led Bendtsen

Dato : 22-06-02 00:13

Hej,
jeg har fornyligt hørt om gdb til linux og det virker meget spændende. Jeg s
ntes dog ikke at kunne finde nogle gode tutorials med gdb?

Er der program typer hvor det giver mere mening end andre at bruge gdb
under udviklingen end andre?

Er der andre (gratis) debuggere til linux som man bør kende til?

vh
Kim

Fra : Bent Wagner

Dato : 22-06-02 08:55

Kim Led Bendtsen <kimbendtsen@hotmail.com> wrote:

>Er der andre (gratis) debuggere til linux som man bør kende til?

Du bør helt sikkert kigge på DDD en grafisk
debugger, som er ret god.

Bent Wagner

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-06-02 22:19

In <slrnah8fcm.4m2.psy@psy.bronderslev.dk> psy@psy.bronderslev.dk (Bent Wagner) writes:

>Du bør helt sikkert kigge på DDD en grafisk
>debugger, som er ret god.

>Bent Wagner

ddd kan ikke mere end gdb kan, da ddd kun er en grafisk overbygning paa gdb.

/Martin

Fra : Bent Wagner

Dato : 22-06-02 23:00

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> wrote:

>ddd kan ikke mere end gdb kan, da ddd kun er en grafisk overbygning paa gdb.

Det ved jeg godt, men den er mere brugervenlig. IMHO

Bent Wagner

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-06-02 06:43

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> ddd kan ikke mere end gdb kan, da ddd kun er en grafisk overbygning paa gdb.

Selvfølgelig kan ddd mere end gdb kan, da det netop er en overbygning
på gdb. (overbygning = kan mere)

ddd kan f.eks. tegne indhold af variable og registre i pæne boxe, det
kan gdb ikke på nær så overskuelig en måde.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.