Send filer med ADSL?
Fra : FaTTies_FatBoB

Dato : 21-06-02 22:29

Hej alle sammen. jeg har et problem med min ADSL router (SpeedStream
2601) jeg kan ikke sende filer til andre folk, f.eks DCC Send over mIRC
og sende filer fra Messenger og sådan noget, desuden kan jeg ikke hoste
servere i spil som counter-strike, dungeon-siege - retter sagt jeg kan
ikke hoste online det eneste spil jeg kan hoste i er Diablo II men det
er jo klart fordi det er battle.net og det er jo en stor server så det
er faktisk ikke mig der hoster på battle.net men det har ikke noget med
sagen at gøre sagen er at jeg ikke kan Hoste, sende filer eller noget
som helst i den stil!!! hjælp mig please!!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren

Dato : 21-06-02 22:26

"FaTTies_FatBoB" <FaTTies_FatBoB.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> sagen at gøre sagen er at jeg ikke kan Hoste, sende filer eller noget
> som helst i den stil!!! hjælp mig please!!!!!!

tryk her; http://192.168.1.1
Vælg avanceret konfiguration -> Avanceret NAPT Server, der kan du åbne for
de porte du har brug for.
Vælg Host Mapping/NAT og skriv din LAN ip. Så er alle dine porte åbne.

Søren

Fra : FaTTies_FatBoB

Dato : 22-06-02 09:51

"Søren" skrev d. 21-06-02 22:26 dette indlæg :

> [...]
for
> de porte du har brug for.
> Vælg Host Mapping/NAT og skriv din LAN ip. Så er alle dine porte åbne.

Hej Søren, jeg forstår ikke helt hvad du mener, det virker stadig ikke
og jeg har tastet min ip inden i Host Mapping/NAT og skrev min LAN ip
(192.168.1.9) men alle portene blev ikke åbnet jeg kan stadig ikke sende
filer over mIRC eller hoste cs-servere er du sikker på at det skal være
min lan ip? jeg kørte en ipconfig inde i dos-promt og der stod:

Connection Specific DNS Suffix. :
IP Adress . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.9
Subnet Mask. . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

det er den der IP Adress jeg skal taste ind ikke? det er oxo det jeg
har gjordt men det virker stadig ikke... :( kan du noget andet eller
gør jeg det forkert?

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 22-06-02 15:27

FaTTies_FatBoB wrote:

> [...]
>
> det er den der IP Adress jeg skal taste ind ikke? det er oxo det jeg
> har gjordt men det virker stadig ikke... :( kan du noget andet eller

jo, det er den ip.. ( .9 ) men hvilken IP fortæller du dine venner at de
skal forbinde til? ikke den samme vel?

hvad er din externe IP på routeren ?

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 12:04