Min computer bliver varm
Fra : Camilla Bjørn

Dato : 21-06-02 21:55

Hej Alle.

Jeg har en bærbar Toshiba Satellite 4000 CDT. Den er begyndt at blive meget
varm, og dermed også meget langsom. Jeg tror ikke blæseren kører (lyder ikke
som om, lyder mere som harddisken) men jeg er ikke sikker. Hvordan finder
jeg ud af om blæseren er i stykker? Findes der et program, eller er det "the
hard way" og betale hvad det koster hos den lokale hardware pusher?

MVH CB

Fra : N/A

Dato : 23-06-02 08:06

Fra : Henning

Dato : 23-06-02 08:06

On Sat, 22 Jun 2002 22:51:13 +0200, "Steen Christensen"
<stony@post8.tele.dk> wrote:

>Kender ikke lige modellen, men du må vel kunne mærke om der kommer luft ud
>af ventilationsåbningerne fra blæseren?
>Hvis ikke, er det ikke så godt, men formentlig ikke den dyreste reparation,
>man kan komme i nærheden af...

Hvis blæserstyringen er gået på motherboardet? Det er dyrt...

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-02 14:04

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis blæserstyringen er gået på motherboardet? Det er dyrt...

Alternativt kan man jo bare koble blæseren direkte på 12v, selv om det ville
betyde lidt større batteriforbrug...

Claus

Fra : Steen Christensen

Dato : 23-06-02 17:32

> Hvis blæserstyringen er gået på motherboardet? Det er dyrt...

Det har du nok ret i, men det kan jo også bare være blæseren...

Fra : Henning

Dato : 23-06-02 08:07

On Fri, 21 Jun 2002 22:55:09 +0200, "Camilla Bjørn"
<camNOSPAM@musling.dk> wrote:

> [...]
>jeg ud af om blæseren er i stykker? Findes der et program, eller er det "the
>hard way" og betale hvad det koster hos den lokale hardware pusher?

Der findes et diagnostic-tool hos Toshiba til at teste alt på
maskinen, også om blæseren kører.
"Dn lokale pusher" kan sikkert ikke reparere din bærbare PC, den skal
indleveres hos et autoriseret Toshiba-center.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk