Altec Lansing ACS33 højttalere
Fra : Rasmus S

Dato : 21-06-02 19:13

Jeg har købt følgende højttalersæt hos SHG fornyligt, som består af 2
satelitter og en sub.
Problemet med dette sæt er, at der ikke at mulighed for at indstille volumen
på subben seperat. Subben spiller _alt_ for meget med og giver et
usammenhængende lydbillede med total boomy bas. Det lyder forfærdeligt.
Selv ved normal dialog i et spil eller andet spiller subben med, hvilket den
simpelthen ikke skal gøre. Jeg har skruet helt ned for bassen i et program
til mit lydkort, men stadig alt for meget.
Kan ikke forstå man laver sådan et sæt uden seperat volume til subben??? Kan
ikke passe at man ikke kan skrue HELT ned for den hvis det ønskes.
Skal siges at jeg til daglig er hifi entusiast, hvilket gør lyden fra dette
sæt endnu værrere i mine ører .. hehe
Kan ihvertfald ikke anbefale sættet sålænge det spiller som nu :(

Mvh

Rasmus

Fra : JRS

Dato : 21-06-02 22:42

"Rasmus S" <scorpion@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dette
> sæt endnu værrere i mine ører .. hehe
> Kan ihvertfald ikke anbefale sættet sålænge det spiller som nu :(

Har selv et sæt Altec Lansing ATP3 .. Et lidt nyere sæt end det du har købt
... På disse er der seperat bass .. Lyder rimeligt dårligt at der ikke er på
dine .. Har du et SoundBlaster lydkort ? For så er der da et mixer prog med
hvor man kan skrue helt ned for bassen .. Og jeg vil da mene det burde være
nok ..
Ellers kan du jo prøve at smække noget gulvtæppe inder subben, det vil da
give en noget mindre bass..
Der er jo ikke så meget at gøre . Hvis du har købt højtalerne over nettet
ville jeg da gøre brug af de 14 dages returret .. Og så få fat på
storebroderen ATP3 .. De er najs :)
Har også kæmpe bass i subben, men her kan det da skrues ned (hvis man har
den slags lyster ;)

MVH
JRS

Fra : Rasmus S

Dato : 22-06-02 13:58

"JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote.

[Klip]

> [...]

med
> hvor man kan skrue helt ned for bassen .. Og jeg vil da mene det burde

Det har jeg allerede gjort, det er bare stadig alt for meget. Når jeg f.eks
afspiller en MP3 fil i Winamp og yderligere har skruet helt ned for EQ i
programmet begynder det at lyde rimeligt.

Mvh

Rasmus