fangst af ål
Fra : Michael vindfeldt

Dato : 21-06-02 18:12

er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg fanger ål..

Bundflod, størelse af kroge, nat eller dag hvilke agn. Tider og steder.'

mvh Michael

Fra : hansi.christiansen

Dato : 21-06-02 20:40

"Michael vindfeldt" skrev d. 21-06-02 18:12 dette indlæg :
> er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg fanger ål..
>
> Bundflod, størelse af kroge, nat eller dag hvilke agn. Tider og
steder.'

mvh Michael
en ganske almindelig fladfiskekrog med et par regnorm på bundsnørre
bedst om natten!

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders og Berit

Dato : 22-06-02 11:54

I søer og moser har jeg de bedste erfaringer med flod og skallestykker. Med
orm synes jeg at jeg får færre hug, og flere store skaller. Jeg bruger en
langskaftet krog str. 4 - 6 og et skallestykke 2-3 * 2-3 cm. Husk at
krogspidsen altid skal være fri, og agnen skal ligge på bunden med blyet ca.
20 cm oppe ad linen. Floddet er ca. til 10g blybelastning og monteret med et
knæklys. Med denne rig mærker ålen meget lidt modstand, og den går ofte og
smånipper før den beslutter sig. Først når flodet virkelig går under falder
tilslaget. De tidligere nævnte løberigger virker også, men på dage hvor
ålene nipper, giver floddet efter min overbevisning 4 fisk for hvergang
bundriggen giver 1.

Mvh
Anders

Fra : Brian C

Dato : 22-06-02 12:04

"Anders og Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilslaget. De tidligere nævnte løberigger virker også, men på dage hvor
> ålene nipper, giver floddet efter min overbevisning 4 fisk for hvergang

*snip*

Jeg synes at, noget af det fedeste er at sidde og kigge på en lysende
flådtop der bevæger sig og vandrer lidt rundt på overfladen for pludselig at
forsvinde
det *skal* simpelthen opleves

mvh. Brian