Afslutning af sessions ved luk af siden...
Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-06-02 15:15

Hejsa gruppe...
Jeg sidder og lejer lidt med PHP og er stødt ind i en mindre detalje der
godt kan irritere mig lidt...

Hvis man er på min side, læser den automatisk sessions ind som bliver brugt
af hele siden, til foreskellige ting som brugeren har lavet.

Det kan så godt irritere mig lidt at alle sessions ikke bliver tømt ved
indlæsning af siden. Altså mit problem består i at jeg gerne vil have PHP
til automatisk af afslutte alle sessions ved lukning af vinduet... Er dette
muligt?? Eller er man nød til at vente de klasiske 15 min. før de automatisk
er væk????

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-06-02 17:30

Kasper Johansen wrote in <3d1334f0$0$71668$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> til automatisk af afslutte alle sessions ved lukning af vinduet... Er
> dette muligt?? Eller er man nød til at vente de klasiske 15 min. før de

Serveren kan ikke se hvornår en side bliver forladt, eller når en browser
lukkes.
Man kan lave noget værre hurlumhej med noget javascript og ting og sager,
men det holder ikke i praksis.

Hvad er problemet?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-06-02 20:24

> Hvad er problemet?
Som sagt er det bare irriterende...
Og jeg ville bare høre om at det var muligt at gøre det... Æv...

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-06-02 21:31

Kasper Johansen wrote in <3d137d52$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Som sagt er det bare irriterende...
> Og jeg ville bare høre om at det var muligt at gøre det... Æv...

Okay, så har jeg en løsning: Lad være med at kigge i det directory, hvor
sessions-data ligger.

Er det ikke det, der generer dig? At der ligger filer der?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-06-02 22:33

> Er det ikke det, der generer dig? At der ligger filer der?
Nej, det er det at den husker ens instillinger hvis man lukke siden og
derefter går ind igen, det er det der irritere mig grusomt meget :D

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-06-02 08:44

Kasper Johansen wrote in <3d139ba2$0$71654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Nej, det er det at den husker ens instillinger hvis man lukke siden og
> derefter går ind igen, det er det der irritere mig grusomt meget :D

Når du lukker browseren glemmer den sessionsid (medmindre det fx. står i
urlen i et bookmark). Selv om serveren husker sessionen, så bliver den ikke
brugt.

Enten er der tale om, at du fx. går over på en anden side og tilbage igen,
og browseren husker sessionen, eller også er der tale om noget helt andet.
Jeg kan i hvert fald ikke lige umiddelbart komme i tanker om andre
muligheder.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-06-02 18:34

Well, du skal i hvert fald have tak for hjælpen alligevel... Men det kan jo
også være at jeg bare må sørge for at fjerne dem i starten af siden og så
redirecte til din rigtige start-side. Det kunne også være en idé. Men tak
for hjælpen!

----
Mvh Kasper
http://levithan.h4f.dk