Lydkort problemer.
Fra : MD

Dato : 21-06-02 11:02

Hej NG.

Jeg har et Creative Sound Blaster Live! 1024 lydkort. For nylig er al musik
jeg afspiller begyndt at lyde som om, sangeren står langt nede bag ved
bandet i en papkasse!!! Jeg har prøvet et hav af forskellige indstillinger,
at opdaterer og skifte driver, men ingenting virker...

Please hjælp.

MVH MD

PS. Jeg kører Win XP Pro

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-02 13:32

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
indstillinger,
> at opdaterer og skifte driver, men ingenting virker...

Det er en hård en. Jeg har heller ikke noget godt bud på en løsning, men jeg
svarer alligevel for ligesom at give dig lidt opbakning
Jeg har nogle gange oplevet lignende fænomener når jeg har arbejdet med lyd,
og det har hver gang skyldtes en dårlig forbindelse i signalets vej fra
lydkort til højtaler. Det kan være alt fra et stik der sidder halv-vejs ude
af stikket til en dårlig lodning i stikkene eller en dårlig ledning. Prøv at
"rode" med ledninger og stik mens musikken spiller, ryst lidt med højtalere
eller forstærkere mens musikken spiller og lyt om lyder ændrer sig. Der kan
også være en dårlig lodning Lydkortets udgange, prøv at trykke lidt på dem
mens musikken spiller. Prøv eventuelt at låne nogle højtalere og ledninger
et andet sted fra og prøv dem.
Ellers må du gå videre med at prøve og se om du kan lokalisere kilden til
problemet. Du nævner selv i en tidligere meddelelse, at det kan være EAX som
er skyld i problemet. For at få afgjort om det er EAX så prøv at
afinstallere lydkortet, og geninstallere driverne uden EAX. Jeg har selv
undgået EAX på mit Audigy lydkort ved at vælge mulighed "kun drivere" under
installationen. Ellers må du finde en måde at afinstallere EAX på. Hvis det
løser problemet må du afgøre med dig selv om du kan undvære EAX.
Jeg tror dog stadig at det mest sansynlige er at det er en fejl i højtalere,
ledninger eller en dårlig forbindelse et eller andet sted i signalets vej
fra computer til højtalere.

Held og lykke.