Sejlkusus så man kan leje en båd???
Fra : Astrup

Dato : 20-06-02 23:15

Forleden dag var jeg og familien en tur på havnen! I det gode vejr! :)

Og fik pludseligt en sådan trang til at sejle!

Jeg er 18 år. Fornuftig og ok skruget sammen i hovedet. Er der ikke et sted
hvor man kan lære at sejle bare sådan lige til det nødvendige! Jeg sejlede
engang lidt optimist jolle men nu er det en rigtig båd jeg gerne ville lære
at sejle i. Og så regner jeg dog heller ikke med at man sådan lige kan leje
en båd hvis man ikke har den store arfaring. Er der en for for "lyn" kursus
eller sådan noget. Så du også kan komme til at sejle i udlandet?
Jeg ved selvfølgelig godt at i ville sidde og tænke at det lærer man sgu
ikke på en dag. Men stadig.
Jeg bor i århus og hvis der en sommerferie kurser vil jeg godt lige høre om
dem! :)

Til sidst vil jeg lige spørge hvad det ville køste at leje en båd? En uge i
danmark / spanien!

Håber der er nogle dejlige mennesker der gider at bruge lidt tid på at
forklare mig det! :)

Med venlig hilsen Aske Astrup

Fra : Jens Juul

Dato : 21-06-02 08:38

>Håber der er nogle dejlige mennesker der gider at bruge lidt tid på at
>forklare mig det! :)

Hej Aske

Et dejligt menneske - det er lige mig )

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til lynkurser hvor man kan lære at sejle
på en eftermiddag, men mange sommerhøjskoler har sejl-kurser af forskellig
længder. Flere tilbyder fx kurser med duelighedsbevis. Og man kan så
kombinere det med fx surfing, jollesejllads, eller matchrace (tror jeg
nok).
På kurser til duelighedsbevis lære du at håndtere en båd, at navigere,
søvejsregler, lidt praktisk sømandsskab, noget sejlteori osv osv. Det
giver dig et rimeligt grundlag at sejle videre på. Men at håndtere en båd
betryggende - det er noget der kommer med erfaringen og rutinen når du har
prøvet forskellige forhold.

Desværre ved jeg ikke meget om at leje både - så det vil jeg afholde mig
fra at kommentere.

Iøvrigt er der mange sejlklubber der har sejlerskoler hvor du kan lære at
sejle godt og grundigt, så hvis du evt fandt een i dit område og kom igang
nu - så har du ikke problemet til næste år når solen skinner og det blå
vand trækker.

P.S. Du kan finde de fleste sommerhøjskoler på nettet.

Mvh Jens

Fra : Hans Michael Munkstr~

Dato : 05-07-02 10:48

Hej Aske --
prøv at se på http://www.oure.dk/sommer_2002/sommerkurser/frame.html

Der er der mulighed for både at stifte bekendskab med sejlads i praksis - og
få overstået
duelighedsbeviset på 2 uger

med venlig hilsen

Hans Munkstrøm

Fra : Søren C. Bjulf

Dato : 05-07-02 21:49

Prøv også Københavns Sejlerskole. De har korte kurser.
http://www.sejlerskole.dk/index.html
søren