rensning af garn med kompressor
Fra : Henning Jensen

Dato : 20-06-02 23:14

Jeg har hørt at det er let at rense fiskegarn (rødspættegarn) med en
kompressor. Garnene skal vist køre gennem et rør.

Hvordan gør man det???

Henning, Århus

Fra : Brian C

Dato : 21-06-02 15:58

Jeg tror du er i en forkert gruppe, jeg syntes ikke rigtig at, man kan kalde
garnfiskeri for lystfiskeri.

mvh. Brian

Fra : Martin Nielsen

Dato : 22-06-02 00:31

Er det ikke lidt snæversynet Brian. Der er faktisk mange stangfiskere som
også nyder fiskeriet med garn og ruser m.m..
Lystfiskeri/sportsfiskeri/fritidsfiskeri - hvad er forskellen, for mig er
det det samme. Jeg får de samme glæder, men på forskellig vis. Selvfølgelig
kan man da stille spørgsmål i denne gruppe herom. Hvad med ålestangning som
du selv kommenterer på - er det lystfiskeri.

NB.
Det er jo ikke alle garnfiskere som ikke kan holde sig på lovens side.

/Martin
- som både fisker med garn, stang og harpun

Fra : Brian C

Dato : 22-06-02 01:13

Tjah, jeg stadig ikke rigtig se hvad garn har med lystfiskeri at gøre
ved stangning og jagt med harpun, fanger man som regel, kun een fisk fisk af
gangen, og fisken har faktisk en chance for at undslippe(hvilket den ikke
har ved garn), og for mig at se er fritidsfiskeri med garn og lystfiskeri
med stang to meget forskellige ting, hvis nogle lystfiskere også bruger
garn, fint med mig, jeg mener bare ikke at det er lystfiskeri, lovligt eller
ej
så kald mig bare snævertsynet, men det er min holdning

Brian

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 22-06-02 10:38

"Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> også nyder fiskeriet med garn og ruser m.m..
> Lystfiskeri/sportsfiskeri/fritidsfiskeri - hvad er forskellen, for mig er

Det er det ikke. Loven skelner også imellem de to former for fiskeri -
lystfiskeri og fritidsfiskeri. Spørgsmål vedr. fritidsfiskeri hører ikke
hjemme her. Brug i stedet for fisketips.dk.

Mvh.

--
Martin Nystrup Rasmussen
Læs om havets dyre- og planteliv på http://home19.inet.tele.dk/livetihavet/

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 22-06-02 13:05

Hvornår er der sat grænser for hvemn og om hvad man må skrive på denne side
, jeg tror at der er mange der heller ikke mener fiskeri fra jolle/båd er
lystfiskeri...
Med venlig hilsen cjac@vip.cybercity.dk
Martin Nystrup Rasmussen <martinnr@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d14474f$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Munck

Dato : 22-06-02 13:14

Fiskeri i alle afskygninger som foregår som fiskeri i fritiden er da af
lyst. Fritidsfiskeri er den rette betegnelse.
Muncken

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 22-06-02 13:06

> Hvornår er der sat grænser for hvemn og om hvad man må skrive på denne
side
> , jeg tror at der er mange der heller ikke mener fiskeri fra jolle/båd er
> lystfiskeri...

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri

Det står tydeligt, at det er en nyhedsgruppe for LYSTfiskeri - ikke et ord
om fritidsfiskeri. Off-topic diskussion - vi burde skrive om det,
nyhedsgruppen er beregnet til.

Mvh.

Fra : Brian C

Dato : 22-06-02 13:19

> [...]
side
> , jeg tror at der er mange der heller ikke mener fiskeri fra jolle/båd er

Hvor mange lystfiskerbøger skriver om garnfiskeri, ikke mange vel.
og fiskeri fra jolle/båd er også lystfiskeri, når det foregår med stang og
hjul

og for mig at se er der ingen tvivl, for loven skelner som tidligere nævnt
også mellem garn- og lystfiskeri.

men vi skulle måske også til at have salgsannoncer for fiskegrej på disse
sider, det omhandler jo også lystfiskeri, men prøv at lægge sådan et indlæg
her på siden og se hvordan folk reagerer.
jeg tilkendegiver bare *min* mening, og holder den i en sober og ikke
personlig tone

Brian

Fra : Martin_P

Dato : 25-06-02 13:04

On Sat, 22 Jun 2002 01:30:33 +0200, "Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>kan man da stille spørgsmål i denne gruppe herom. Hvad med ålestangning som
>du selv kommenterer på - er det lystfiskeri.

Det er samme diskussion som med bilister og motorcyklister - jo de er
begge trafikanter, men absolut ikke af samme slags...

Martin_P

Fra : Ole Mose

Dato : 21-06-02 17:30

"Henning Jensen" <tjell@post3.tele.dk> wrote in message
> Jeg har hørt at det er let at rense fiskegarn (rødspættegarn) med en
> kompressor. Garnene skal vist køre gennem et rør.
>
> Hvordan gør man det???

Hej Henning

Jeg har desværre ikke svaret på dit spørgsmål, men du er meget velkommen på
www.fisketips.dk. Der har vi en gruppe, specielt tilegnet fiskeri med garn
og ruse.
Prøv evt. at stille samme spørgsmål der. Der er mange brugere, som har
erfaring med garnfiskeriet.
I denne uge er der desuden en præmie til bedste spørgsmål, så det kunne jo
være, det gav dobbelt bonus.

Med venlig hilsen

Ole