Transactions i MySQL med innodb
Fra : Morten Winther

Dato : 20-06-02 18:20

Hej

Vil lige høre om der er nogen der har erfaring med Transactions i MySQL?

Gerne fra folk der bruger det via PHP. Hvis nogen har et eksempel på COMMIT
og ROLLBACK vil jeg meget gerne se det.

Jeg vil også gerne høre om nogen har erfaring med MySql/innodb vs PostgreSQL

/ morten

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-06-02 18:28

Morten Winther wrote:

Eftersom du også spurgte om PHP-eksempler, så bliver vi her i gruppen.

> Vil lige høre om der er nogen der har erfaring med Transactions i MySQL?
>
> Gerne fra folk der bruger det via PHP. Hvis nogen har et eksempel på COMMIT
> og ROLLBACK vil jeg meget gerne se det.

Okay, jeg bruger godt nok PostgreSQL, men koden er den samme, hvis man
bruger PEAR DB:

<?php
PEAR::setErrorHandling(PEAR_ERROR_TRIGGER);
$db = DB::connect("pgsql://brugernavn:adgangskode@vaert/database");

# Starter en transaktion (det samme som BEGIN):
$db->autoCommit(FALSE);

$db->query("INSERT INTO brugere ( navn ) VALUES ( 'Jørgen' )");

if (nogetGikGalt()) {
   $db->rollback();
}

$db->commit();