Firmabetalt ADSL
Fra : Henning

Dato : 20-06-02 17:06

Firmaet vil være "så venlige" at give TeleDanmark Proacces til
medarbejderne - det er jo vældig flot - så kan vi jo sidde hjemme og
arbejde, når man kun er lidt syg...

Nå, men de vil "kun" betale en 256/256'er - en 1024/512 er kun ca.
200,- dyrere pr. måned, så det var jo oplagt med ekstra
egenbetaling Desværre vil lønningskontoret vil ikke blandes ind i
denne ekstra administration - så spørgsmålet går på, om nogen har
erfaring med TeleDanmarks administration? Kan de finde ud af at
separere en regning, så grundbeløbet opkræves hos firmaet, og resten
hos den enkelte medarbejder.
Der er ikke tale om "Medarbejderbredbånd", skattevæsnet bliver ikke
blandet ind i ordningen. (Er med de nye skatteregler lovligt, så længe
der er fuld adgang til firmaets netværk.)

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-06-02 10:11

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> erfaring med TeleDanmarks administration? Kan de finde ud af at
> separere en regning, så grundbeløbet opkræves hos firmaet, og resten

Et næsten 100% sikkert gæt er nej, det kan ikke administreres af TDC eller
dvs det er jo Zillion du har adsl igennem, kunne de ikke da jeg rullede
500dsl linier ud.

Hygge

Flemming

Fra : Anders Bystrup

Dato : 21-06-02 14:29

Du kan ikke bare få dit firma til at betale til dig og så selv bestille
adsl??
Du kan jo så evt. vise dem kvitteringen for at bevise at du ikke bruger
pengene på slik

Anders

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 21-06-02 17:25

> [...]
> dvs det er jo Zillion du har adsl igennem, kunne de ikke da jeg rullede

Det vil jeg gerne støtte: vi er tre på mit arbejde som har brugt rigtig
mange timer på bare at adskille telefoni-regningerne fra ProAccess
regningerne. På trods af at TDC inden oprettelsen lovede at det kunne de
sagtens, så tog det omkring 4 måneder med ugentlige timelange telefonopkald
(og uberettigede rykkere!) før de fandt ud af det. Så jeg tror ikke at dit
forslag vil falde i god TDC-jord...

Mvh
Kenneth

Fra : Henning

Dato : 22-06-02 13:56

>Det vil jeg gerne støtte: vi er tre på mit arbejde som har brugt rigtig
>mange timer på bare at adskille telefoni-regningerne fra ProAccess
>regningerne. På trods af at TDC inden oprettelsen lovede at det kunne de

?? Det foruroliger mig meget - jeg har pt. mit telefonabonnement hos
Orange, og har absolut ingen planer om at komme tilbage til TDC! Jeg
formoder naturligvis, at jeg sagtens kan have ADSL hos TDC, fastnet
hos Orange og privat mobil hos Telmore!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-06-02 14:16

On Sat, 22 Jun 2002 14:56:24 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Jeg
>formoder naturligvis, at jeg sagtens kan have ADSL hos TDC, fastnet
>hos Orange og privat mobil hos Telmore!

Hvis du har kobber nok til at du kan have telefoni hos både TDC og
Orange, så kan du, omend du kommer til at betale for telefoni til 2
selskaber så,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Henning

Dato : 22-06-02 14:47

On Sat, 22 Jun 2002 15:16:01 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Hvis du har kobber nok til at du kan have telefoni hos både TDC og
>Orange, så kan du, omend du kommer til at betale for telefoni til 2
>selskaber så,,,

Dvs. jeg kan ikke få ProAcces uden at skulle have telefonabonnement?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-06-02 15:10

On Sat, 22 Jun 2002 15:46:33 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Dvs. jeg kan ikke få ProAcces uden at skulle have telefonabonnement?

Du kan ikke få P@ uden en accesforbindelse, den billigeste koster det
samme som en telefonforbindelse, så jov du kan få P@ uden en
telefonforbindelse, men du kommer til at betale det samme som en
telefonforbindelse.
Da TDC ikke har forsyningspligt på P@ ADSL så vil de ikke levere til
dig, hvis ikke der er ledigt kobber.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 21-06-02 15:17

It seems Henning wrote:
> [...]
> blandet ind i ordningen. (Er med de nye skatteregler lovligt, så længe
> der er fuld adgang til firmaets netværk.)

Tag den firmabetalte ADSL, og tillad dig selv for 200,- boost af linie pr.
måned.

256/256 -> 1024/512 boost hos cybercity (ja ja, jeg arbejder hos CC, men
brug det som et eksempel):

Fra 256/256 Kbit/s 1 dag 3 dage 7 dage
Til 1024/512 Kbit/s 30.00 70.00 150.00

De 7 dage om måneden hvor du har brug for power, booster du bare: 210,-
lige på dankortet

Du vil erfare at 256/256 ikke er så skidt endda.

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-06-02 18:13

On Fri, 21 Jun 2002 14:16:46 +0000 (UTC), Soeren Schroeder
<spam_me_senseless@dot.dk> wrote:

>Tag den firmabetalte ADSL, og tillad dig selv for 200,- boost af linie pr.
>måned.

Nu er det jo så bare at CC er den eneste der har den geniale service
at man kan forøge båndbreden kortvarigt, og når firmaet ikke vil være
med til at medarbejderne selv betaler for højere båndbrede, så vil de
nok haller ikke gå med til at det skal være en CC linie.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-06-02 21:53

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> [...]
> med til at medarbejderne selv betaler for højere båndbrede, så vil de
> nok haller ikke gå med til at det skal være en CC linie.

Nej sikkert korrekt... men det er igen politik.. er synd og skam når CC igen
har vist hvordan det kunne gøres uden at gøre det alt for svært..

Jeps jeg holder min cc linie så længe jeg kan

Hygge

Fra : Jens

Dato : 24-06-02 22:38

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke tale om "Medarbejderbredbånd", skattevæsnet bliver ikke
> blandet ind i ordningen. (Er med de nye skatteregler lovligt, så længe
> der er fuld adgang til firmaets netværk.)

Medarbejderbredbånd er et begreb, ikke et produkt, dvs. at en CC, Tiscali,
NetExpress, BB|ADSL, Pro@ccess osv. ADSL forbindelse går ind under
betegnelsen medarbejderbredbånd.

Jeg kan ikke umiddelbart læse ud af dit indlæg om du er klar over
ovenstående. Hvis du er, så er det fint, ellers så ved du det nu

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-06-02 05:10

On Mon, 24 Jun 2002 23:38:12 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan ikke umiddelbart læse ud af dit indlæg om du er klar over
>ovenstående. Hvis du er, så er det fint, ellers så ved du det nu

Kan du så ikke lige finde hvor der står at man kan få følgende router
til NE og BB?

Fra : Jens

Dato : 25-06-02 23:59

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

Tiscali,

> Kan du så ikke lige finde hvor der står at man kan få følgende router
> til NE og BB?

Øh ? Hvad har nogle forskellige producenters routere at gøre med
ovenstående ?
Jeg er forvirret, kan du forklare nærmere ?

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-02 05:46

On Wed, 26 Jun 2002 00:58:44 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

DU skrev,

> [...]

Og så vil jeg godt vide hvorfor man kan få nogle router til
medarbejderbredbånd hos TDC som man ikke kan få som enkeltkunde hos
TDC, og tænker jamen måske tager jeg fejl, og vil gerne vide hvor der
står at man kan få de nævnte router på NE og BB.

>Øh ? Hvad har nogle forskellige producenters routere at gøre med
>ovenstående ?
>Jeg er forvirret, kan du forklare nærmere ?

Det kan godt være at jeg var lidt kryptisk, men håber at have forklare
det beder denne gang. Hvis du stadig er forviret, så kik på
http://www.medarbejderbredbaand.dk/ og indse at nok er medarbejder
bredbånd et begreb, ligesom bredbånd er det, men de er alså begge også
et øhe to produkter hos TDC.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-02 08:17

> Og så vil jeg godt vide hvorfor man kan få nogle router til
> medarbejderbredbånd hos TDC som man ikke kan få som enkeltkunde hos
> TDC

Forskellige produkter...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-02 16:10

On Wed, 26 Jun 2002 09:17:11 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
>Forskellige produkter...

Næmlig som jeg også skrev

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-02 06:30

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Medarbejderbredbånd er et begreb, ikke et produkt

Well, TDC Internet har registreret varemærket og her er det et specifikt
produkt.
Det forhindrer naturligvis ikke dig i at have en anden opfattelse.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-02 20:48

On Tue, 25 Jun 2002 07:30:01 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Well, TDC Internet har registreret varemærket og her er det et specifikt
>produkt.

Det afholder det ikke fra også at kunne være et passende, sammensat
navneord. I modsætning til almindelig opfattelse, så dikterer TDC ikke
lov og ret.

Endnu en gang kan man kun sige, at ord kan have flere betydninger, og
det skal læses ud af sammenhængen.

Spam er fx også et registreret varemærke.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-06-02 21:10

On Tue, 25 Jun 2002 21:47:38 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Spam er fx også et registreret varemærke.

og netop i det registrede varemærke gør at det vi tænker på når
spam omtales heder spam

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-02 21:42

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> Det afholder det ikke fra også at kunne være et passende, sammensat
> navneord.

Deraf: "Det forhindrer naturligvis ikke dig i at have en anden
opfattelse."

Fra : Jens

Dato : 25-06-02 23:57

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Well, TDC Internet har registreret varemærket og her er det et specifikt
> produkt.

Det er jeg med på. Derfor skriver jeg netop ovenstående, for TDC giver
efter min mening og erfaring folk den opfattelse, at det kun er deres ADSL
forbindelse der er lovlig ifbm den nye lovgivning, når den er leveret af
TDC og hedder medarbejderbredbånd.
At de andre ADSL udbydere ikke har lavet et tilsvarende koncept er
selvfølgelig deres problem.

> Det forhindrer naturligvis ikke dig i at have en anden opfattelse.

Nej, forhåbentligt ikke..........

Jens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 26-06-02 00:54

> [...]

> forbindelse der er lovlig ifbm den nye lovgivning, når den er leveret af

Jeg tror ikke de folk der køber eller sælger hjemme PC ordninger virkelig er
så dumme, mener du virkelig det ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk