Asus a7v266-e ultra100 bios
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 20-06-02 16:11

Hver gang jeg starter op står min computer og søger efter en harddisk (går
jeg ud fra). Og det ender altid med beskeden:
Ultra100 Bios is not installed because there are no drives attached
Jeg har en 60GB Baracuda tilsluttet på primary IDE (jeg har intet
tilsluttet promise IDE). Er der en metode til at slå søgningen fra, så jeg
ikke skal vente på det hver gang jeg starter op?
--
Peter Frederiksen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-06-02 23:21

"Peter Frederiksen" <peterbf@skjoldhoej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilsluttet promise IDE). Er der en metode til at slå søgningen fra, så jeg
> ikke skal vente på det hver gang jeg starter op?

Har du været inde i standard settings og sætte harddisken op? Hvis den ikke
er defineret, vil bios søge efter en hd hver gang, du booter.

Prøv at køre autodetect hd og gem derefter det, der bliver fundet.

Claus

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-06-02 10:41

> [...]
> tilsluttet promise IDE). Er der en metode til at slå søgningen fra, så jeg
> ikke skal vente på det hver gang jeg starter op?
Under Advanced -> PCI-Configuration
Jeg kan dog ikke finde det i manualen, men det er der...
Havde selv slået det fra tidligere. (dvs. indtil jeg ændrede den til raid
controller og fik den i brug :))
Men det er der det er..
Altså i bios'en.
Mvh Jens Andersen

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 21-06-02 15:10

Jens Andersen wrote:

> [...]
> Jeg kan dog ikke finde det i manualen, men det er der...
> Havde selv slået det fra tidligere. (dvs. indtil jeg ændrede den til raid

Tak for hjælpen. Jeg kunne ikke finde det i første omgang, men efter en
opgradering af bios fandt jeg den.

--
Peter Frederiksen

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 21-06-02 20:25

Peter Frederiksen wrote:

> Tak for hjælpen. Jeg kunne ikke finde det i første omgang, men efter en
> opgradering af bios fandt jeg den.

fordi den først kom i i en af de seneste BIOS upgrades.. :)

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-06-02 20:45

> fordi den først kom i i en af de seneste BIOS upgrades.. :)
hmm, så kommer det jo nok igen anpå hvilken revision/hvor nyt boardet er...
Det har været i mit board fra starten...
Så jeg "startede" nok med en forholdsvis ny bios (Mobo rev. 1.07)
(Jeg har ingen ide om hvilken bios der var i...har opgraderet flere gange
allerede)
Mvh Jens Andersen