Mystiske filer... :-)
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-06-02 15:39

Jeg har lige opdaget nogle mystiske filer i et af mine system kataloger:

[root@shakti xinetd.d]# ll | grep "Jun 17"
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 Altså
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 bestemte
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 en
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 Følg
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 for
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 hvis
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 stålproduktion
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 tager
-rw-r--r-- 1 root root 0 Jun 17 17:27 teknologi

X's cut-n-paste er som regel en velsignelse, men jeg må vist være
kommet til at trykke på den midterste museknap på et temmeligt
uheldigt tidspunkt

Men en dag kommer man nok virkeligt til skade ved det og så er det
nok knapt så morsomt.

-Claus

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-06-02 18:00

Claus Rasmussen wrote in <3d11e95b$0$14599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> X's cut-n-paste er som regel en velsignelse, men jeg må vist være
> kommet til at trykke på den midterste museknap på et temmeligt
> uheldigt tidspunkt

Shit happens..

Så sent som i dag skete der noget i stil med dette:

$ rm *
$ .tmp

Jeg ved ikke lige hvad der skete, ud over at jeg fik trykket "enter" lidt
for tidligt.
Det, der forsvandt, var et lille projekt, som heldigvis ikke betød så meget
for mig. Jeg tænke "arh fuck" og slettede den, nu, tomme mappe. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-06-02 16:25

Niels Andersen wrote:

> $ rm *
> $ .tmp

Eller 'rm -fr .'

/Rasmus

I haven't lost my mind;
I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Alex Holst

Dato : 20-06-02 21:37

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> Shit happens..
>
> Så sent som i dag skete der noget i stil med dette:
>
> $ rm *
> $ .tmp

Hvordan er det et problem? Du koerer vel blot:

cvs update

og de vigtige filer er tilbage. Hvis du ikke bruger source control
fortjener du langt flere problemer end du har en rimelig chance for at
loebe ind i.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-02 00:23

Alex Holst <a@area51.dk> wrote in

> og de vigtige filer er tilbage. Hvis du ikke bruger source
> control fortjener du langt flere problemer end du har en rimelig
> chance for at loebe ind i.

Ta' den da lige rolig ik ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-02 13:42

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:
> Alex Holst <a@area51.dk> wrote in
>
> Ta' den da lige rolig ik ?

Jeg er altid rolig. Ask anyone.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-02 14:15

> Hvis du ikke bruger source

> Jeg er altid rolig. Ask anyone.

Så du mener altså helt seriøst at alle hyggeprogrammører og lign. der
ikke bruger CVS (eller andre) burde have deres maskiner smadret ?

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 21-06-02 15:07

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> writes:

> Alex Holst <a@area51.dk> wrote in

> Så du mener altså helt seriøst at alle hyggeprogrammører og lign. der
> ikke bruger CVS (eller andre) burde have deres maskiner smadret ?

NOBODY expects the CVS inquisition!....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Steen Suder

Dato : 21-06-02 02:44

On Thu, 20 Jun 2002 22:36:32 +0200, Alex Holst wrote:

> [...]
>
> og de vigtige filer er tilbage. Hvis du ikke bruger source control
> fortjener du langt flere problemer end du har en rimelig chance for at

CVS er dog heller ikke i sig selv et billede på Nirvana
Dog er der heldigvis andre systemer på trapperne.

--
Steen

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-02 13:37

Steen Suder <sfs_news@suder.dk> wrote:
> CVS er dog heller ikke i sig selv et billede på Nirvana

Det maa vaere op til den enkelte at bedoemme hvilket SCM er passende i
deres miljoe, men jeg naevnte CVS fordi det er umiddelbart tilgaengelig,
og jeg ved at det virker til formaalet.

> Dog er der heldigvis andre systemer på trapperne.

Du taenker paa Subversion? Beta forventes klar i august, og 1.0 lidt
efter det. Det nytter jo ikke noget hvis man skal bruge et SCM vaerktoej
*nu*.

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-06-02 09:55

Alex Holst wrote in <slrnah4f6g.1tth.a@Alpha.Area51.DK>:
> [...]
> og de vigtige filer er tilbage. Hvis du ikke bruger source control
> fortjener du langt flere problemer end du har en rimelig chance for at

Sengetid?

Anyway, nej, jeg kørte ikke lige CVS. So what? Er der ikke grænser for hvor
små ting du synes man bør putte i CVS?
Når du lige bruger 5 minutter på at skrive indkøbsseddel inden du suser ud
af døren, har du så styr på backup, versionsstyring osv?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Alex Holst

Dato : 21-06-02 13:28

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> Anyway, nej, jeg kørte ikke lige CVS. So what? Er der ikke grænser for hvor
> små ting du synes man bør putte i CVS?

Jo, men hvis det er noedvendigt at fortaelle om sit tab til nogen burde
man tydeligvis have passet lidt bedre paa.

Hvis jeg skriver noget som jeg skal benytte i laengere tid end det tog
at skrive det, benytter jeg et SCM vaerktoej paa det.

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 20-06-02 16:17

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> [...]
>
> X's cut-n-paste er som regel en velsignelse, men jeg må vist være
> kommet til at trykke på den midterste museknap på et temmeligt

Hvis du ikke allerede har set det, så sker det gerne når man har "ladt
musen" med et citeret indlæg:

[tmp]$ > kommet til at trykke på den midterste museknap på et temmeligt
bash: til: command not found
[tmp]$ > uheldigt tidspunkt
bash: syntax error near unexpected token `'
[tmp]$ ls -lrt | tail -3
drwx------ 2 pd sfe 4096 Jun 20 11:11 orbit-pd
drwxr-xr-x 2 pd sfe 4096 Jun 20 11:16 plugtmp
-rw-r--r-- 1 pd sfe 0 Jun 20 17:10 kommet

Bemærk at der ikke kommer nogen fil der hedder "uheldigt" på grund af
smileyen som (ganske heldigt ) giver en syntaksfejl inden
outputfilen åbnes.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-06-02 16:53

Peter Dalgaard BSA wrote:

> Hvis du ikke allerede har set det, så sker det gerne når man har "ladt
> musen" med et citeret indlæg:

Nemlig. Jeg spekulerer lidt på, hvad politikken er de steder, hvor sikker-
hed virkeligt tages alvorligt. Systemer, hvor menneskeliv afhænger direkte
af systemet: Atomkraftværker, sygehuse osv. Gad vide om de der kobler denne
feature fra ?

-Claus

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-06-02 19:02

Claus Rasmussen wrote in <3d11fa55$0$664$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:
> [...]
> hed virkeligt tages alvorligt. Systemer, hvor menneskeliv afhænger direkte
> af systemet: Atomkraftværker, sygehuse osv. Gad vide om de der kobler

Man kunne jo starte med at holde chat/usenet langt væk fra den slags! *g*

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Joakim Recht

Dato : 20-06-02 21:28

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Man kunne jo starte med at holde chat/usenet langt væk fra den slags! *g*

Eller lade være med at være logget ind som root når det ikke er nødvendigt
for den sags skyld...

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt