Modemproblem
Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-02 16:02

Christoffer Olsen skrev som svar d. 19 juni:
Prøv at slå COM 1 fra i BIOS.

Jeg har prøvet at gå ind i BIOS. Det er en COMPAQ BIOS, som ser ud til at
være fra "Ruder Konges tid". Jeg kan ikke ændre nogetsomhelst i den.
F10=akcepter og Esc=afslut. Intet der indikerer at man kan ændre noget.

Der er dog et andet problem:
Det kan da ikke være rigtigt at 4 enheder går på IRQ 11. Det er:

Grafikkortet
Compaq Fast Ethernet kort
Sonic Blue modem og
PCI til USB Universel værtscontroller.

Der er tilsyneladende ingen konflikter, men man får da store problemer, når
så mange enheder går på samme IRQ. Er der ikke noget man kan rette der i
stedet for. Man kunne før Windows XP tildele en enhed en anden IRQ, men det
har ændret sig siden Windows ME.

Ethvert svar vil blive værdsat. Det er forøvrigt et PCI-modem.

Venlig hilsen Tove Krieger.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 20-06-02 23:02

"Tove Krieger" <mivser@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> har ændret sig siden Windows ME.
>
> Ethvert svar vil blive værdsat. Det er forøvrigt et PCI-modem.

Jeg har selv haft en Compaq og til den skulle man downloade et lille
bios-program, fra compaq.com for at kunne rette i bios. (2 disketter)
Hvad angår PCI modems, så kan der være mange problemer med dem, jeg ved
ikke hvorfor, men jeg har haft utrolig mange probs med dem og det har
jeg nu også hørt andre steder fra, så mit råd er; Køb et externt modem.

Mvh. Jesper