5 - 3
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-06-02 14:06

Hej NG!

Jeg har en linkside, hvor jeg gerne med billeder vil rate sidens (altså
linket) kvalitet. Det ønsker jeg at gøre med billeder (små stjerner

Jeg gør derfor følgende:
Max rate er 5 stjerner - derfor sætter jeg som default 5 stjerner ind, men
jeg vil kun give 3 i rate, og derfor skal 3 stjerner "lyse" og de sidste 2
skal være "slukket". Det hele skal trækkes fra en database - det vil sige at
feltet hvor jeg har ratet sitet har jeg skrevet 3.

Det vil kort og godt sige jeg skal lave et lille sjovt script der siger 3
minus 5. Men jeg kender ikke lige den funktion. Nogen som kan hjælpe??

*/Henrik Pedersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-06-02 14:14

Henrik Pedersen wrote:
> Det vil kort og godt sige jeg skal lave et lille sjovt script der siger 3
> minus 5. Men jeg kender ikke lige den funktion. Nogen som kan hjælpe??

(hvis jeg har forstået dit spørgsmål ret)

$rating=3-5;

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-06-02 14:29

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det vil kort og godt sige jeg skal lave et lille sjovt script der siger 3
> minus 5. Men jeg kender ikke lige den funktion. Nogen som kan hjælpe??

(jeg kom til at tænke på at det var for let - det kunne ikke være svaret
alene)

Jeg ville nok lave en lille funktion a la

for($i=0; $i<$DBratingUdtræk; $i++){
echo 'stjernegrafik';
}

for($j=$i; $j<5; $j++){
echo 'slukket_stjernegrafik';
}

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-06-02 15:24

> (jeg kom til at tænke på at det var for let - det kunne ikke være svaret
> alene)

Hehe - er knap så hardcore som mange af dem herinde - og dette var en lidt
nye en for mig

> Jeg ville nok lave en lille funktion a la
>
> for($i=0; $i<$DBratingUdtræk; $i++){
> echo 'stjernegrafik';
> }
>
> for($j=$i; $j<5; $j++){
> echo 'slukket_stjernegrafik';
> }

Jeg takker 1000 gange for hjælpen. En lille ting for dig blev til stor hjælp
for mig.

*/Henrik Pedersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-06-02 16:46

On Thu, 20 Jun 2002 15:29:12 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>for($i=0; $i<$DBratingUdtræk; $i++){
> echo 'stjernegrafik';
>}

Og hvis man er glad for ?:-notationen:

for($i=1; $i<=5; $i++){
echo ($i <= $DBrating ? 'stjernegrafik' : 'slukket_stjernegrafik');
}

--
- Peter Brodersen