Køler der ikke larmer?
Fra : Kim Noer

Dato : 20-06-02 14:27

Davsen der..

Jeg sørger en relativ billig køler til en Duron 700 - men den skal være så
lydløs som overhovedet muligt. Hvor kan man finde sådan en svensker henne?

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-06-02 14:44

> Jeg sørger en relativ billig køler til en Duron 700 - men den skal være så
> lydløs som overhovedet muligt. Hvor kan man finde sådan en svensker henne?

"Svensker"? Svenskere er bestemt ikke lydløse!

mvh
Kim Jensen

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 20-06-02 14:51

jeg regner med du mener at lydniveauet har 1.prioritet.
Jeg har denne køler, den er kun på 12-14 db, dog koster den 280,-
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=96&page=1

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-06-02 14:54

> jeg regner med du mener at lydniveauet har 1.prioritet.
> Jeg har denne køler, den er kun på 12-14 db, dog koster den 280,-
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=96&page=1

Det har jeg også og kan anbefale den. Den er stille og køler temelig
godt. Til gengæld kan man godt få en lille følelse af at være blevet snydt
når man modtager den, da den ikke ser ud af meget

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 15:03

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sørger en relativ billig køler til en Duron 700 - men den skal være så
> lydløs som overhovedet muligt. Hvor kan man finde sådan en svensker henne?

Jeg vil anbefale dig en Titan TTC-D5T som du kan finde til 64,- på
http://www.edbpriser.dk

Profilen er udformet så den anvender en 80 mm blæser.

Hvis du nøjes med at føde denne 80 mm blæser med 7V har du en meget støjsvag
køler, som nemt kan holde din 700 MHz Duron ved en passende
arbejdstemperatur.

Jeg bruger den samme køler. Dog har jeg netop skiftet selve blæseren ud til
en Papst 12 dB type. Dette gav kun en marginal reduktion af støjen og kun 1
grad koldere CPU, i forhold til at køre den oprindelige blæser ved 7V. Lige
nu er min 900 MHz Duron 36 grader idle.

I øvrigt har jeg brugt det medfølgende varmeledende pasta som godt nok kun
indeholder 10% sølv, men som klarer opgaven tilfredsstillende.

Claus

Fra : Kim Noer

Dato : 20-06-02 16:15

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in message

> Hvis du nøjes med at føde denne 80 mm blæser med 7V har du en meget
støjsvag
> køler, som nemt kan holde din 700 MHz Duron ved en passende
> arbejdstemperatur.

Det er jo bare perfekt. Tak for forslaget!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-06-02 22:48

> Davsen der..
>
> Jeg sørger en relativ billig køler til en Duron 700 - men den skal være så
> lydløs som overhovedet muligt. Hvor kan man finde sådan en svensker henne?

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=140&page=1
Den er helt sikkert lydløs! om den er noget værd aner jeg ikke, men jeg
ville nu ikke sætte den på min 1400 AMD

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Fenris

Dato : 21-06-02 18:11

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev i

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=140&page=1
> Den er helt sikkert lydløs! om den er noget værd aner jeg ikke, men jeg
> ville nu ikke sætte den på min 1400 AMD

Hvad ville du (og I andre) så sætte på en 1400 AMD? :)
Jeg skal nemlig have en ny blæser/køler på min...
Lydniveau er ikke irrelevant, men førsteprioritet er klart
en ordentlig nedkøling af processoren. Gerne mere end nødvendigt!

--
Thomas Hejl Pilgaard | Fenris{indsæt selv snabel-a her!}mail.tele.dk
Kollegievej 7 - 35 | ---------------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-02 21:04

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lydniveau er ikke irrelevant, men førsteprioritet er klart
> en ordentlig nedkøling af processoren. Gerne mere end nødvendigt!

Tjah nu har du jo ikke sagt noget om at den skal være billig ;)

Hvis vi går udenom vandkøling, vil jeg foreslå dig en Alpha PAL 8045T
køleprofil (koster 430,- uden blæser) og så montere en blæser efter dit eget
valg. Jo koldere CPU du ønsker jo vildere blæser.

I dit tilfælde ville jeg nok montere en Papst 8412N/2GML som også er en
ganske støjsvag blæser (koster 135,-)

Monteret men en fornuftig kølepasta vil jeg mene at den kan holde
temperaturen nede på din CPU.

Vær dog opmærksom på at Alpha PAL 8045T ikke monteres med clips på CPU
soklen men i de fire huller der er i bundkortet, rundt om CPU'en. Så check
først om den kan monteres p dit bundkort.

Claus