Problemer med IIS på winXPpro
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 20-06-02 13:55

Hej.

Jeg er for nylig gået over til at bruge WinXP-pro som platform på
min arbejdsstation. Tidligere kørte jeg på Win2Kpro - og der
fungerede det hele (hvad angår ASP-udviklingen) fint.

Skiftet til XP-pro har imidlertid givet nogle meget frustrerende
problemer i forbindelse med ASP-udviklingen.

Mit store problem er især, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan
jeg får en mappe til at være modtagelig for modifikationer.
Altså... Jeg har på et site en mappe, hvori jeg gemmer databasen.
Denne mappe skal så i sagens natur være konfigureret således, at
brugere af sitet kan gemme/ændre i databasens indhold.

Men uanset, hvad jeg synes, at have prøvet får jeg fejlen:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
updateable query.
/dsp/admin/ret.asp, line 61

I win2K fungerede det fint for mig... Men som nævnt fungerer det
bare ikke i XP - hvorfor?

Hvad skal jeg gøre for at løse problemet??

...Jeg har forsøgt med at gå ind i "Internet information
services" og her konfigurere den pågældende mappe (med databasen)
til både at give adgang til skrive-rettigheder, samt at sætte
"Execute permissions" til scripts and executeables... Men lige
lidt hjælper det desværre!

Jeg håber I har et svar til mig, der kan bruges!?

På forhånd mange tak!

MVH
Lars G. Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Nielsen

Dato : 20-06-02 14:03

Jeg mener at jeg ved hvordan man skal gøre...

Gå ind i "My Computer" Så går du i "Tools" --> "Folder options" --> "View"
og derinde mener jeg at du ska unchecke den nederste (Use Simple File
Sharing)

Nu skulle du kunne gå og højreklikke på den mappe du vil ha gjort
skrivetilladelig.. og sige Properties --> Security og derinde skulle du
kunne checke "Write" :))

Håber at det hjælper :)))

MVH Peter Nielsen

-----------------

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 20-06-02 14:12

Hej Peter

100.000.000.000.000 TAK!!!!

Det hjalp!

Tak!

MVH
Lars

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 20-06-02 14:27

hej peter kan du ikke oversætte det så man kan finde rundet i det i en dansk
version

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-06-02 18:01

Jeppe Søndergaard wrote:
> hej peter kan du ikke oversætte det så man kan finde rundet i det i
> en dansk version

<http://groups.google.com/groups?threadm=ab127m%24qv0%241%40news.cybercity.d
k>

--
Jakob Andersen

Fra : Sten Bang-Christense~

Dato : 27-06-02 20:50

Også lige en MILLLLLLLION tak fra mig, jeg var også ved at blive skør

Sten

Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-06-02 21:41

hehe.. jamen no problem da :)