Re: Prog. til 100% cpu load
Fra : MBP

Dato : 20-06-02 13:49

Er der nogen, der kender et sted hvor man kan hente subj.

På forhånd tak!

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-06-02 14:01

Det er vist ikke den helt rette gruppe du er i .. har intet med hardware at
gøre ...

dk.edb.system.windows <-- hvis det er et program til Windows du mener
eller
dk.edb.system.unix <-- hvis det er et program til Linux/Unix du mener

Fra : MBP

Dato : 20-06-02 14:17

Det kan man vel diskutere om det er, men når jeg skal bruge programmet til
se hvor høj cpu-temp. jeg får ved 100% load, så er det vel ikke helt galt.
Jeg efterhånden set en del der spørger om cpu-temp., og det kunne jo være at
andre i den forbindelse også gerne ville vide hvor man kan hente en sådant
program...

Fra : [5000] Bo

Dato : 20-06-02 15:21

> [...]
at
> andre i den forbindelse også gerne ville vide hvor man kan hente en sådant

Jeg har et program der forsøger at finde et primtal bla bla...

Det udnytter din cpu 100%.

Da jeg startede var min cpu 34 grader. Efter 3-4 min steg den til 49-50
grader, og der blev den så resten af tiden.

Jeg kan maile det til dig, hvis du sender mig din adresse, for jeg kan ikke
lige finde det på nettet. (Fylder 1 MB)

Mvh Bo

Fra : Kasper Guldmann Niel~

Dato : 22-06-02 22:47

Jeg vil gerne ha det, jeg ka også godt hoste det hvis det er.
Send det til kasper@NOSPAMjellingnet.dk

Fra : Kasper Guldmann Niel~

Dato : 22-06-02 22:53
Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 20-06-02 15:48

On Thu, 20 Jun 2002 14:49:16 +0200, "MBP" <mbp1000@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen, der kender et sted hvor man kan hente subj.
>
>På forhånd tak!

http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Som omtalt af Bo.
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-06-02 15:57

"MBP" <mbp1000@hotmail.com> wrote in message news:aesj1p$jl4$1@sunsite.dk...
> Er der nogen, der kender et sted hvor man kan hente subj.
>
> På forhånd tak!

Du kan også hente Seti@home screensaveren - den får din cpu op på 100%
samtidig med at den udfører et meningsfyldt stykke arbejde.

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/

Fra : Deaster

Dato : 20-06-02 16:10

> Du kan også hente Seti@home screensaveren - den får din cpu op på 100%
> samtidig med at den udfører et meningsfyldt stykke arbejde.

Meningsfyldt ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-06-02 16:01

Du skal bruge programmet CPU Stability Test
http://www.majorgeeks.com/getfile.php?file=215&site=1

Fra : N/A

Dato : 20-06-02 18:27

Fra : DWM

Dato : 20-06-02 18:27

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal have fat i CPUBurn.
>
> "http://users.ev1.net/~redelm/"
>
> Det er virkelig effektivt, mere end både Prime, Seti og DNet m.fl.

Medmindre at det er til at måle stabilitet. Så er prime langt bedre.
Min nye P4 kunne køre CPUburn i flere timer uden problemer men
ligeså snart at prime95 blev startet op gik den kold inden der var gået
5 sekunder. (pga et vcore prob.)

/Kenneth Iversen

Fra : Karsten Vinding

Dato : 21-06-02 17:21

DWM wrote:

> [...]
> Min nye P4 kunne køre CPUburn i flere timer uden problemer men
> ligeså snart at prime95 blev startet op gik den kold inden der var gået

Jeg ved ikke helt. Med Prime som jeg kører til dagligt på min gamle
Athlon 700@916, har jeg en driftstemp. på omkring 50-52 grader. CPUBurn
hæver dette med 3-4 grader i løbet af få minutter.

Begge dele er selvfølgelig stabile på min maskine. Men måske man skal
prøve begge dele, for at gardere sig bedst?

Men så vidt jeg ved indeholder CPUBurn ingen optimering til P4, og det
gør Prime, så på P4 er det nok Prime der er det bedste valg.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : DWM

Dato : 22-06-02 01:59

> Begge dele er selvfølgelig stabile på min maskine. Men måske man skal
> prøve begge dele, for at gardere sig bedst?

Ja det kan man selvfølgelig.

> Men så vidt jeg ved indeholder CPUBurn ingen optimering til P4, og det
> gør Prime, så på P4 er det nok Prime der er det bedste valg.

Det er så muligt.

/Kenneth Iversen