Hjælp!! (Mp3 og bærbar)
Fra : Morten Christensen

Dato : 20-06-02 10:47

Hej! Jeg står og skal på ferie i næste uge og er derfor ved at gøre den nye
bærbare klar med lidt film, musik osv. til de lange køreture, men nu er jeg
rendt ind i et problem.

Min Mp3-afspiller som er en ældre Thomson Lyra med et 64mb Flash kort, som
skal kobles til PC'en både på parallelporten og på keyboard-stikket, men på
den bærbare er der ikke et almindeligt keyboard-stik, kun USB-stik...

Derfor er mit spørgsmål:

Kan jeg få et stik der omformer PS/2 stikket til USB?? Og vil det virke??

Hvad kan jeg ellers gøre??

Tak!

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : news

Dato : 20-06-02 12:38

> Kan jeg få et stik der omformer PS/2 stikket til USB?? Og vil det virke??

Ja, det kan du og jeg tror faktisk det vil virke.
Fut ned til din lokale computerforhandler og spørg hvad en sådan koster,
det er en lille kort lednings dims ;)

/ Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 20:43

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk>
> [...]
> rendt ind i et problem.
>
> Min Mp3-afspiller som er en ældre Thomson Lyra med et 64mb Flash kort[cut]

Compact flash?
I så fald kan du købe en "dummy" til en 50'er, så du kan smække compact
flash kortet direkte i din bærbare. Så optræder det som et drev og du kan
skrive/læse på det lynhurtigt.
Er der tale om smartmedia (istedet for compact flash) kan du gøre det samme,
men så koster omformeren 150-200 kr.

/Chr

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-06-02 10:49

Ja det er et compact flash... Hvad hedder den der ting helt præcist??

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522