Knud Gert Ellentoft
Fra : test@test.org

Dato : 20-06-02 07:25

er det bare mig eller er der også andre der er træt af at Knud Gert
Ellentoft går og leger politibetjent

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-02 07:53

In article <1BeQ8.11$PD4.369@news.get2net.dk>, <test@test.org> wrote:

> er det bare mig eller er der også andre der er træt af at Knud Gert
> Ellentoft går og leger politibetjent

Det er bare dig.

FUT: dk.admin.netikette

--
Andreas Plesner Jacobsen | One man's Mede is another man's Persian.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-02 08:05

Thu, 20 Jun 2002 08:24:49 +0200, skrev <test@test.org>:

>er det bare mig eller er der også andre der er træt af at Knud Gert
>Ellentoft går og leger politibetjent

Det må være relevant at henvise til den rigtige gruppe, hvor
spørgsmålet hører hjemme og ekspertisen er.

Spørgeren havde da heller ikke noget imod, at blive henvist til

Mener du at man ikke skal bruge de rigtige grupper, så kan du jo
fremsætte en OTD med forslag om, at man nedlægger alle
undergrupper og nøjes med at have dk.edb.

Fut: news:dk.admin.netikette.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-02 08:06

test@test.org skriver:

> er det bare mig eller er der også andre der er træt af at Knud Gert
> Ellentoft går og leger politibetjent

Ud af de 14 sidste indlæg her i gruppen leger han højest "betjent" i 2.
Syntes du at det er mange ? At henvise til en relevant gruppe, er ikke
at lege betjent.

Du står derimod til en skideballe af den første og bedste betjent.
Komme med beskyldninger anonymt, stå dog frem og stå ved dine ord !

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-06-02 08:29

"Klaus D. Mikkelsen" <Moppe@post6.tele.dk> wrote in message

> Komme med beskyldninger anonymt, stå dog frem og stå ved dine ord !

Dendes der forresten ikke en søgetjeneste på IP adresser, over usenet
indlæg?

Synes nemlig jeg har set 130.228.45.114 et par gange før

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-02 08:41

On Thu, 20 Jun 2002 09:28:31 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Synes nemlig jeg har set 130.228.45.114 et par gange før

Det er vel fra en dialin dims på get2net?

Mvh. Brian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-06-02 08:46

"Brian B. Christensen" <bbcdk@hotmailen.com> wrote in message

> Det er vel fra en dialin dims på get2net?
Det kan da godt være...

Men findes der en søgetjeneste til søgning i headeren?

Men så kan man søge på andre parametre end kun IP adressen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-02 08:50

Bjarke Hansen skriver:

> Dendes der forresten ikke en søgetjeneste på IP adresser, over usenet
> indlæg?

Værløse kommune - Uni2

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-02 09:08

Thu, 20 Jun 2002 09:28:31 +0200, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>:

>Dendes der forresten ikke en søgetjeneste på IP adresser, over usenet
>indlæg?

Dendes = findes?

Jo, bl.a. på http://www.dk-hostmaster.dk

Men det eneste du finder ud af, er at det er en uni-2 ipadresse.
Så det er en kunde der.
(Uni 2 = get2net)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-06-02 09:52

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Men det eneste du finder ud af, er at det er en uni-2 ipadresse.
> Så det er en kunde der.
> (Uni 2 = get2net)

Forstå det ret.... jeg vil lede efter samme IP i andre indlæg.... Eller
måske OE version

Det hjælper jo ikke noget som helst, at vide det er en Get2net IP

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-02 10:12

Bjarke Hansen skriver:

> Forstå det ret.... jeg vil lede efter samme IP i andre indlæg.... Eller
> måske OE version
>
> Det hjælper jo ikke noget som helst, at vide det er en Get2net IP

Fra RIPE:

netnum: 130.228.45.112 - 130.228.45.127
netname: DK-UNI2-KUNDER
descr: Værløse Kommune
country: DK
admin-c: JN413-RIPE
tech-c: JN413-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AS5492-MNT
changed: domain@uni2.dk 20010418
source: RIPE

route: 130.228.0.0/16
descr: TELE2 A/S Danmark
origin: AS5492
mnt-by: AS5492-MNT
changed: jo@uni2.dk 20001227
source: RIPE

person: Joergen Nielsen
address: Værløse Kommune
address: Stiager 2
address: DK-3500 Værløse
phone: +45 44 48 01 00
e-mail: jni@vaerloesekom.dk
nic-hdl: JN413-RIPE
notify: domain@uni2.dk
mnt-by: AS5492-MNT
changed: domain@uni2.dk 20020514
source: RIPE

15 ipadresser, formodenligt stadigt administreret af Værløse kommune !

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-02 10:15

Thu, 20 Jun 2002 10:52:16 +0200, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>:

>Forstå det ret.... jeg vil lede efter samme IP i andre indlæg.... Eller
>måske OE version

Det ved jeg ikke om man kan, går man ind på
http://groups.google.com og søger på
test@org i danske grupper, kommer der seks indlæg frem med samme
ipadresse.

<http://groups.google.com/groups?ie=UTF8&oe=UTF8&as_ugroup=dk.*&as_uauthors=test@test.org&lr=&num=30&hl=da>

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-06-02 18:50

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det ved jeg ikke om man kan

Google kan tilsyneladende ikke. Men man kan jo spørge
newsserveren efter headeren "NNTP-Posting-Host" i alle indlæg i
en gruppe. Det gøres ved at telnette til serveren og bruge
kommandoen "xhdr".

Hvis man har værktøjer som netcat og grep på sin maskine, er det
endda nemt at (halv)automatisere.

Kommandoen...:

echo 'group dk.edb.netvaerk
xhdr NNTP-Posting-Host 1-
quit
' | nc dtext.news.tele.dk 119 | grep 130.228.45.114

....giver følgende output
17421 130.228.45.114
17658 130.228.45.114

Derefter kan man se de to indlæg med kommandoen:
echo 'group dk.edb.netvaerk
article 17421
article 17658
quit
' | nc dtext.news.tele.dk 119

Man kan sagtens udvide det lidt, så det f.eks. gennemsøger alle
danske grupper. Det har jeg gjort, men der er ingen grund til, at
vi lægger diverse newsservere ned, så det vil jeg ikke lige poste
opskriften på her. Jeg fandt dog heller ikke flere indlæg, end du
gjorde med din Google-søgning.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-06-02 10:57

On Thu, 20 Jun 2002 08:24:49 +0200, <test@test.org> wrote:

>er det bare mig eller

Aner det ikke, du siger jo ikke hvem, du er.

Oh well, man kunne selvfølgelig ringe til Værløse Kommune og høre, om
de havde en test@test.org ansat. Eller om Værløse Kommune havde linjer
hjem til deres ansatte, så deres børn kunne boltre sig på nettet.

--
- Peter Brodersen

Fra : TBC

Dato : 21-06-02 12:28

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, du siger jo ikke hvem, du er.

Han øvrige indlæg er da også skrevet som værende fra "test@test.org", så han
"vedkender" sig da i lige så høj grad hvem han er, som jeg f.eks gør ved at
bruge "TBC" - bliver man klogere af "TBC" end af "test@test.org" ? TBC kunne
jo ligeså vel stå for "To be Certified" som det kunne være mine initialer

Iøvrigt kan jeg da også godt indimellem generelt være træt af fluekneppere
der altid er ude med riven, ....f.eks kunne der jo komme en og sige at hele
denne tråd er blevet off-topic og begynde at opdrage på os, ikke sandt ?
....jeg syntes grupperne fungerer tilstrækkeligt godt, og så ER der er
forskel på den tilgang man kan bruge når man gør opmærksom på deres
opbygning til folk der er faret vild.

Jeg har dog ikke på nogen måde hæftet mig specifikt eller specielt ved Knud
Gert Ellentoft, så det er nok bare ham "test" der har det.

TBC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-02 12:58

In article <%4EQ8.3464$va.401148@news000.worldonline.dk>, TBC wrote:

> [...]
> jo ligeså vel stå for "To be Certified" som det kunne være mine initialer

Hvis Peter kender en anden der mener det om Knud kan han jo ikke være
sikker på om test@test.org er den samme, og dermed kan han ikke besvare
det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Life is a series of rude awakenings.

Fra : TBC

Dato : 23-06-02 23:08

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Peter kender en anden der mener det om Knud kan han jo ikke være
> sikker på om test@test.org er den samme, og dermed kan han ikke besvare
> det.

Øeh ? ...svarer man ikke bare test@test.org ?

Jeg kan ikke se at Peter fremfører at han skulle kende "en anden der mener
det om Knud" ....Og ellers kan han vel bare spørge den han kender, eller
måske ligefrem spørge test@test.org . - Og hvem kan jeg egentligt spørge om
denne tråd ikke er et fantastisk eksempel på noget der er kørt så totalt i
ged at man kun kan stille sig undrende (eller måske ligefrem spørgende) ?

TBC

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-06-02 01:46

On Mon, 24 Jun 2002 00:08:23 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se at Peter fremfører at han skulle kende "en anden der mener
>det om Knud" ....Og ellers kan han vel bare spørge den han kender, eller
>måske ligefrem spørge test@test.org .

Med al respekt, det er lidt klodset at spørge alle bekendte: "Hej, er
du test@test.org på usenet?".

Det er lettere at spørge de få, jeg kender, der hedder "Ib Hansen"
(hvis posteren fx sender under dette), om det er dem, der har smidt et
indlæg på usenet.

Fred med om folk vil være onanyme, men bemærk dette specifiikke
tilfælde: det giver ingen mening at referere til sig selv, når man
ligefrem har brugt kræfter på at nullificere sin egen identitet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-06-02 04:33

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

>Fred med om folk vil være onanyme

Ordet onanym virker især velvalgt, når man svarer en person, som
ikke har andre personlige kendetegn end emailadressen
-sutmin-snabel-a-tonight.dk.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : TBC

Dato : 25-06-02 01:51

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ordet onanym virker især velvalgt, når man svarer en person, som
> ikke har andre personlige kendetegn end emailadressen
> -sutmin-snabel-a-tonight.dk.

Hov hov, hvad er der nu pludseligt galt med at have en god sekundær
spamvenlig email addr. ? ...Min primære ville afligevel ikke give nogen mere
indsigt, bare være kedeligere. ("begreb"@tiscali.dk)

Når man hedder Christensen til efternavn kan det vist afligevel ikke blive
mere anonymt kære Olesen. Men hvem fanden gider også at sidde og stave 2
fornavne + Christensen i en email addresse spørger jeg bare ?

Et skræk eksempel er min arbejds email som slutter på noget så
ubrugervenligt som ....(skal lige trække vejret ind) ....
xxxx@gentoftehosp.kbhamt.dk

Det ville da i yderste konsekvens kunne blive en en "fed" email adresse ik ?
(...puste luft ind) Torben.Bojer.Christensen@gentoftehosp.kbhamt.dk ...nej
måske ikke !

Iøvrigt er jeg slet ikke anonym, jeg er i grupperne konsekvent "TBC",
ligessom du er "Allan Olesen" ....hvem er han ? Han kunne jo hedde Sandra
for all that i know.

TBC

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-06-02 06:01

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Hov hov, hvad er der nu pludseligt galt med at have en god sekundær
>spamvenlig email addr. ? ...

Intet. Men din er tydeligvis en seksuel ringeagtsytring over for
andre mennesker.

>Iøvrigt er jeg slet ikke anonym, jeg er i grupperne konsekvent "TBC",

Altså anonym. Folk, der ikke er anonyme, vil også i det virkelige
liv stå ved det, de skriver på nettet.

>ligessom du er "Allan Olesen" ....hvem er han ? Han kunne jo hedde Sandra
>for all that i know.

Sammenligningen holder overhovedet ikke. Der bor een Allan Olesen
i Lunderskov, og har nogen lyst til at kontrollere min identitet,
kan de jo bare ringe.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : TBC

Dato : 25-06-02 13:51

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Intet. Men din er tydeligvis en seksuel ringeagtsytring over for
> andre mennesker.

Slet ikke, det er ikke alle og enhver der får lov at..... hrm
(og vær nu ikke så firkantet, brug lidt humor - det er det det handler om)

> Altså anonym. Folk, der ikke er anonyme, vil også i det virkelige
> liv stå ved det, de skriver på nettet.

Skulle jeg da ikke gøre det ?

Sandra

> Sammenligningen holder overhovedet ikke. Der bor een Allan Olesen
> i Lunderskov, og har nogen lyst til at kontrollere min identitet,
> kan de jo bare ringe.

Pointen er at man sjældent kender noget som helst til dem man skiver med i
grupperne, udover det kenskab man tilegner sig ved deres indlæg som er
knyttet til et givent kendenavn, man så kan genkende debatørerne på.
Kendenavnet kan jo som det jo også viser sig, være hvad som helst folk kunne
finde på at vælge. Om det kendenavn så er "TBC" (som er mine initialer)
eller om det var "Torben Bojer Christensen" , "Sandra" eller "jegerskuhip"
er underordnet. Du vil kun have det kendskab til mig du har, udfra mine
indlæg i grupperne. Når blot man bruger sit kendenavn konsekvent, vil folk
også kunne vide om det er den samme debatør. (Ja da med mindre det ligefrem
skulle blive misbrugt af en anden) Om jeg bruger "TBC" eller "Torben Bojer
Christensen" vil afligevel ikke gøre dig klogere på hvad jeg er for en
starut. Du har kun mine indlæg at forholde dig til, og dem kan du genkende
ved mit kendenavn, ganske som jeg kan genkende dine på dit, - såfremt vi
begge konsekvent bruger dem naturligvis (og det har jeg hidtil gjort)

TBC

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-06-02 16:14

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Slet ikke, det er ikke alle og enhver der får lov at..... hrm
>(og vær nu ikke så firkantet, brug lidt humor - det er det det handler om)

Det her er ikke noget at spøge med.

>Skulle jeg da ikke gøre det ?

De får vi jo aldrig mulighed for at finde ud af. Det er hele
pointen - som i øvrigt gør resten af dit indlæg overflødigt.

Slut herfra. Vi er i forkert gruppe.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : TBC

Dato : 25-06-02 23:53

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det her er ikke noget at spøge med.

Ikke såfremt man er meget kristen og skal undgå "sjofel skæmten" måske.
Ellers har det da netop samme tema som størstedelen af vitigheder og spøgen
almindeligvis beskæftiger sig med i denne verden: Sex

> De får vi jo aldrig mulighed for at finde ud af. Det er hele
> pointen - som i øvrigt gør resten af dit indlæg overflødigt.

Tak for det (det var da en lidt for nem måde at affeje helt valid
argumentation på). ...Og du kan jo altid bare spørge mig igen hvis du skulle
være i tvivl. - Jeg er jo lige her

Men min mistanke er at det måske er det fordi vi argumenter udfra 2
forskellige premisser. Du taler måske om anonymitet i den forstand at man
ikke kender den anden debatørs telefon nummer, adresse, og i udvidet
forstand måske ligefrem beskæfigelse, arbejdssted og familie i yderste
konsekvens. Altså således at man f.eks som mindstemål kunne møde op på
privaten med enten blomster eller baseballbat ?

Jeg taler om debatørens tilkendegivelse i grupperne med den identitet folk
har der. Og der er det der angiver identiteten netop debatørernes indlæg og
VEDHOLDENDE brug af valgte kendenavn. I en nyhedsgruppe bliver jeg ikke
specielt klogere på dig om du så kalder dig "Allan Olesen" eller "Aolesen"
eller whatever. Er du da nu blevet væsentligt og af betydning klogere på
mig, nu du ved at jeg hedder Torben Bojer Christensen ?

> Slut herfra. Vi er i forkert gruppe.

Ja, helt korrekt. xDSL relevansens har for længst fortabt sig (hvis den
overhovedet kan siges at have været der). Da det grundlæggende hander om
fremfærd i nyhedsgrupper med anonymitet og ændring at kendenavn er den mest
relevante gruppe jeg kunne finde:

FUT: dk.admin.netikette

TBC

Fra : TBC

Dato : 25-06-02 02:05

> men bemærk dette specifiikke
> tilfælde: det giver ingen mening at referere til sig selv, når man
> ligefrem har brugt kræfter på at nullificere sin egen identitet.

For mig giver det den mening at HAN er "træt af at Knud Gert Ellentoft går
og leger politibetjent" og spørger om andre vil ligge hovedet på blokken og
gå til bekendelse omkring om de skulle være det samme. Det er så egentligt
lidt underligt at forvente, når han end ikke selv syntes om at stå frem og
sige det uden at ændre sit almindelige kendenavn (hvis det altså overhovedet
er det der er sket - test@test.org har 7 indlæg alene i *.dk domæne)

Men menig giver det da, han siger at han er træt af ...osv

TBC

Fra : Gregers Petersen

Dato : 20-06-02 14:49

<test@test.org> skrev i en meddelelse
> er det bare mig eller er der også andre der er træt af at Knud Gert
> Ellentoft går og leger politibetjent

Det er bare dig.

--
MvH