MySQL - relationer
Fra : Sinkbæk

Dato : 19-06-02 22:20

Hey!

Jeg er ved at opsætte en database med produkter og produktkategorier.

Har lavet en tabel med produktkategorier, og har en med produkter - hvordan
relaterer jeg de to med hinanden i fx phpmyadmin? - Sådan at jeg fx kan
definere et kategori_id i min produktkategori tabel der så relaterer til
alle de produkter i produkt-tabellen der har samme kategori_id?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : -Martin-

Dato : 20-06-02 01:46

On Wed, 19 Jun 2002 23:19:30 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> wrote:

> [...]
>definere et kategori_id i min produktkategori tabel der så relaterer til
>alle de produkter i produkt-tabellen der har samme kategori_id?

SELECT * FROM tabel WHERE kategori_id = 'xxx'

Det du mener ?

Fra : Sinkbæk

Dato : 20-06-02 07:42

> SELECT * FROM tabel WHERE kategori_id = 'xxx'
>
> Det du mener ?

Ikke helt. Fx ved jeg at man i access kan lave noget med nogle relationer
tabeller imellem - det er mere det jeg er ude efter, hvordan jeg gør?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 20-06-02 08:53

On Thu, 20 Jun 2002 08:41:43 +0200, "Sinkbæk"

>Ikke helt. Fx ved jeg at man i access kan lave noget med nogle relationer
>tabeller imellem - det er mere det jeg er ude efter, hvordan jeg gør?

Kig i din dokumentation efter "Foreign Key(s)" eller "Referential
Integrity". Bemærk at mySQL (i hvert fald tidligere) havde meget
begrænset understøttelse for dette.

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks