Vision 3Zone Fluehjul ???
Fra : Michael Andersen

Dato : 19-06-02 21:07

Spørgsmål vedr. Vision 3Zone Fluehjul.

Jeg har set på Vision 3Zone Fluehjulet, og er interresseret i at høre
om der er nogle der har kendskab til dette danske hjul.
Jeg har et par spørgsmål vedr. bremse, intagning, vendning og størrelse.
Bremser hjulet kun ved udløb, og ikke intagning som på eksv. de
nye Okumahjul.
Er der lydløs intagning og lavmælt knarre ved udløb. (jeg går ud fra der ved-
-dette menes den kliklyd hjulet gir ved udløb).
Og er der mulighed for nemt at skifte mellem højre og venstre.
Til sidst, er model 3Zone46 contra 3Zone69, et ok hjul til en klasse 6 stang.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Held og Fisk

Michael, Nordjylland

Fra : -- kent --

Dato : 19-06-02 22:59

On Wed, 19 Jun 2002 22:06:30 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Michael
Andersen wrote:

> Spørgsmål vedr. Vision 3Zone Fluehjul.
>
>Jeg har set på Vision 3Zone Fluehjulet, og er interresseret i at høre
>om der er nogle der har kendskab til dette danske hjul.

Vision 3Zone är en simpel kopia av de svenska Loop-rullarna, tillverkad i
någon plastkomposit. Om du skall ha rullen för enklare fiske och inte vill
spendera så mycket pengar på dem så kan de väl vara bra, men annars får jag
rekommendera att du köper originalet, Loop.

http://www.looptackle.se/

Loop uppfann den här typen av flugrulle för nästan 20 år sedan. Sage har
också sålt Loop-rullarna under eget namn i många år.

<klipp>

Fra : Michael Andersen

Dato : 21-06-02 14:47

> [...]
>
> Loop uppfann den här typen av flugrulle för nästan 20 år sedan. Sage har
> också sålt Loop-rullarna under eget namn i många år.

Dette passer ikke helt, deres bremsesystem ATH, produceres med
enerettighed, og købt af det dengang Hollandske ATH, men de gik som
bekendt konkurs for 3 og sidste gang, og det er nu en dansk producent der
har købt rettighederne hertil.
Materialet er et nyudviklet compositmateriale som ikke findes i Loop,
men de benytter sig af et ligende produkt, som MÅSKE er bedre.
Og højspolen er et produkt som alle benytter sig af.
Endvidere var det dengang Hollandske ATH, et gammelt og dengang
meget anset firma blandt PRO lystfiskere.
MEN, det LIGNER da Loops hjul.

Fra : -- kent --

Dato : 21-06-02 16:49

On Fri, 21 Jun 2002 15:46:54 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Michael
Andersen wrote:

> [...]
>har købt rettighederne hertil.
>Materialet er et nyudviklet compositmateriale som ikke findes i Loop,

Nyutvecklat? Det tvivlar jag på.

>men de benytter sig af et ligende produkt, som MÅSKE er bedre.
>Og højspolen er et produkt som alle benytter sig af.

Det var Loop som uppfann "large arbor reels", och alla andra har kopierat
det. Särskilt nu eftersom en del av deras patent verkar ha gått ut.

>Endvidere var det dengang Hollandske ATH, et gammelt og dengang
>meget anset firma blandt PRO lystfiskere.
>MEN, det LIGNER da Loops hjul.

Det inte bara _liknar_ Loops rullar...

Loop har också en kompositrulle som man kan köpa om man vill ha originalet
men inte vill betala så mycket pengar.

Fra : SEJ

Dato : 27-06-02 20:07

Hejsan Kent

Igen igen

Igen et svensk produkt som "Absolut" nogon skal holde Skansen for, det er
altså ikke alt Svensk der borger for kvalitet, jeg forguder ABU for deres
design, men jeg ved at Shimano bare holder uden vedligeholdelse. Du har før
forsvaret den svenske Ære ABU v Shimiano, Trangia v. Nelly Kettle, og nu
Loop v. ATH, -kunne du ikke prøve at være objektiv istedet for
nationalist, -desværre jeg læser nok ikke dette indlæg før om 4 uger når jeg
returnerer fra Irland, - der er fiskeriet bedre end i Sverige, EFTER MIN
MENING.

Svend

Fra : kristian ehlern

Dato : 21-06-02 13:40

Hejsa,

Til din orientering har jeg også loop´s grafit-hjul og det er et langt ringere hjul til næsten samme pris.
Eneste features ved loops plastmodel er den suverænt laveste vægt og til og frakobling af knarrelyd.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 21-06-02 19:00

Hej med dig - vil du vide mere om dette hjul kan du gå ind på NJHF
(Nordjydsk Havørredfiskeri) på adressen www.seatroutfishing. Her kan du
under LP Fly Shop, under ugens tilbud (uge 11) både læse og se mere om dette
pragtfulde hjul - vi har stadigvæk i forretningen nogle enkelte eksemplarer
(de går som varmt brød).
Hilsen Finn Nielsen LP Fly Shop og NJHF (og som gamle opasia skriver) posted
via www.seatroutfishing.dk