Upgrade APACHE 2.0.35 => 2.0.39 - PHP 4.2.~
Fra : Lars Brink

Dato : 19-06-02 21:08

Hej!

Jeg har lige upgarderet min Apache til Windows da der er et sikkerhedhul i
den gamle version. Dog er min PHP 4.2.1 så ikke længere funktionsdygtig. Er
der en måde at komme ud over det problem på en nem måde (hvor svært er at
skal til at have fat i source koder, compilere etc.) eller er det bare at
vente på at der kommer en ny version af PHP også (og så må min PHP kodning
og web-sider bare vente?)

Jeg ved jeg burde have checket først om det var kompatibelt med PHP men det
er vel vigtigst med sikkerhedsopdateringer.

Mvh,

Lars Brink

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-06-02 10:55

Lars Brink wrote:

> Jeg har lige upgarderet min Apache til Windows da der er et sikkerhedhul i
> den gamle version. Dog er min PHP 4.2.1 så ikke længere funktionsdygtig.

PHP-folkene har aldrig lagt skjul på, at understøttelsen for Apache 2
selv ikke i PHP 4.2.1 er rigtig god. Den er stadig på forsøgsstadiet.
Den stabile, sikre løsning hedder derfor stadig Apache 1.3.26 + PHP 4.2.1.

> er det bare at
> vente på at der kommer en ny version af PHP også (og så må min PHP kodning
> og web-sider bare vente?)

Næ, du skal da nedgradere til Apache 1.3.26.

> Jeg ved jeg burde have checket først om det var kompatibelt med PHP men det
> er vel vigtigst med sikkerhedsopdateringer.

Apache har også rettet 1.3-versionerne. Den nyeste Apache-version i
1.3-rækken er 1.3.26, og i den er det store sikkerhedshul rettet.

Fra : Lars Brink

Dato : 20-06-02 11:06

> PHP-folkene har aldrig lagt skjul på, at understøttelsen for Apache 2
> selv ikke i PHP 4.2.1 er rigtig god. Den er stadig på forsøgsstadiet.
> Den stabile, sikre løsning hedder derfor stadig Apache 1.3.26 + PHP 4.2.1.

Det er jeg klar over. Jeg bruger det heller ikke til prof. web-sites.

> Næ, du skal da nedgradere til Apache 1.3.26.

Nej tak Jeg er godt tilfreds med Apache2.

> Apache har også rettet 1.3-versionerne. Den nyeste Apache-version i
> 1.3-rækken er 1.3.26, og i den er det store sikkerhedshul rettet.

1.3.26 er bare heller ikke kompatibel med den seneste officielle version af
PHP 4.2.1.

Man skal have fat i en af udvikler versionerne på
http://snaps.php.net/win32/

Vi vil jo gerne lege med det nyeste legetøj.

Mvh,

Lars

Fra : Lars Brink

Dato : 20-06-02 11:10

> Man skal have fat i en af udvikler versionerne på
> http://snaps.php.net/win32/

Som selvfølgelig bør hentes herfra:

http://ftp.proventum.net/pub/php/win32-snapshots/

Mvh,

Lars

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-06-02 11:42

Lars Brink wrote:

> 1.3.26 er bare heller ikke kompatibel med den seneste officielle version af
> PHP 4.2.1.

Ikke det? Taler du nu om Windows?

Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer på de Unix-maskiner, jeg
administrerer.

Fra : Lars Brink

Dato : 20-06-02 12:03

> Ikke det? Taler du nu om Windows?
> Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer på de Unix-maskiner, jeg
> administrerer.

Ja, det er på windows maskiner. Jeg har ikke selv prøvet andet, men det var
hvad jeg fik fra PHP.NETs bug database.

Mvh,

Lars

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-06-02 12:11

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> wrote:

> Ja, det er på windows maskiner. Jeg har ikke selv prøvet andet, men det var
> hvad jeg fik fra PHP.NETs bug database.

apache 1.3.26 + php 4.2.1 på windows fungerer glimrende.

--
Henrik Hansen