Utæt Kompas
Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 19-06-02 19:54

Mit dejlige kompas (Contest) er begyndt at lække. Så nu er der kun
halvdelen af væsken tilbage. Kompasset sidder i oppe i det fri i kockpitet
på en Maxi 77.
Er der nogle der ved om man kan reparere det selv og i givet fald hvilken
væske skal der bruges.
Har hørt at i gamle dage på sejlskibene efter 30 dage i søen og rommen var
sluppet op tømte de kompasset for sprit.

Det der løber ud af mit kompas ligner ikke sprit.
Gode råd søges.
Kurt
S/K Lynetten

Fra : rimsoh

Dato : 20-06-02 00:00

Det kunne være 10 % spris og 90 % kompasolie ( kan bruge tynd lampe olie )
Husk at trykudligne når du efterfylder

hosmir

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-06-02 22:43

> [...]

> Har hørt at i gamle dage på sejlskibene efter 30 dage i søen og rommen var
> sluppet op tømte de kompasset for sprit.

Jeg læste en gang i en af Troels Kløvedals bøger, at den olie, de havde
fundet bedst egnet, var Johnsons Babyolie!

Men mon ikke du kan købe en original olie, selv om den nok koster det blå
ned fra himlen?

Claus

Fra : Gert

Dato : 21-06-02 07:24

cut....
> [...]
> fundet bedst egnet, var Johnsons Babyolie!
>
> Men mon ikke du kan købe en original olie, selv om den nok koster det blå

Hmm - "Troels Kløvedal" - jeg skal afstå fra at fortælle min mening om denne
herre og hans historier fra de varme lande.
Jeg vil blot minde om at manden er forfatter og lever af at sælge sine
bøger. Det folk køber når de køber en bog er en beretning fra de varme
lande - ikke en teknisk manual om sejlads.
Tag mandens ord med et gran salt. Jeg ville ikke forsøge mig med babyolie !
Måske virker det i en snæver vending, meeen .....
Ring i stedet til I.C.Weilbach i Kbh og hør dem om ikke de kan hjælpe dig,
de kan af og til være hjælpsomme og de lever bla af rep. af kompasser.
En brødsejler.