Hvilken router?
Fra : henrik

Dato : 19-06-02 19:45

X-Post; dk.edb.hardware, dk.edb.netvaerk

Hej gruppe(r).
Jeg står og mangler en router til mit NetExpress 2 hos TDC.
Routeren må gerne have en indbygget switch (højst 4 port, alt over bliver
for "stort")
Routeren skal kunne kører med en 1024/256 med alle porte fuld åben. (Virual
fuld open server)

Jeg har SpeedStream router 2601 som ikke kan klare kravet med; alle porte
fuld åben.
En TRENDnet TW100-S4W1C kunne heller ikke klare presset ved alle porte åben,
den disconnected konstant.

Prisen må helst gerne ligge omkring de 1000kr. Dog har 2-300,- ingen
betydning.
Hvem har et kanont forslag?

Mvh
henrik

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-06-02 19:59

> Hvem har et kanont forslag?

Hej

Jeg ved ikke om 3COM Net-router 3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Gateway -
3C855-ME kan opfylde dit krav. Det er vist en gateway og skulle være god til
prisen. Prøv evt. at tjekke den ud!

Fra : Steen Suder

Dato : 19-06-02 21:50

On Wed, 19 Jun 2002 20:44:58 +0200, henrik wrote:

> [...]
> Jeg står og mangler en router til mit NetExpress 2 hos TDC. Routeren må
> gerne have en indbygget switch (højst 4 port, alt over bliver for

<KLIP>

> Prisen må helst gerne ligge omkring de 1000kr. Dog har 2-300,- ingen
> betydning.
> Hvem har et kanont forslag?

Tag en 486'er og installer Linux/*BSD på den. På den måde får du mere
power og større fleksibilitet end de billige routere du ellers har kigget
på.

--
Steen

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 21:52

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> <KLIP>

> Tag en 486'er og installer Linux/*BSD på den. På den måde får du mere
> power og større fleksibilitet end de billige routere du ellers har kigget
> på.

Tak for forslaget, men det går heller ikke. En rotuer der kan klare presset
jeg finde må :))

Fra : Steen Suder

Dato : 19-06-02 23:20

On Wed, 19 Jun 2002 22:52:20 +0200, henrik wrote:

> "Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

<KLIP>

> Tak for forslaget, men det går heller ikke. En rotuer der kan klare
> presset jeg finde må :))

OK, men så mangler gruppen at høre yderligere om dine krav, da vi ikke har
hørt dem alle.

--
Steen

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 23:44

> OK, men så mangler gruppen at høre yderligere om dine krav, da vi ikke har
> hørt dem alle.

Hvilke skulle der da mangle?? Jeg kan ikke komme på nogle.

Pris; max 1200kr.
Skal kunne køre på en 1024/256 linje med alle portene åben uden problemer.
Må gerne have indbygget switch, er ikke et krav.
Må gerne have en webinterface, lige som TRENDnet's eller Speedstreams,
Må gerne følge en strømforsyning med?

Ej jeg kan ikke komme på flere krav, hvilke krav mangler du da ?

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 20-06-02 00:15

> [...]
> Må gerne følge en strømforsyning med?
>
> Ej jeg kan ikke komme på flere krav, hvilke krav mangler du da ?

Hvilke af de ovenstående krav kan en 486'er ikke klare?
Pris: Burde bestemt være muligt.
Porte åben: Check.
Indbygget switch: Nope - men heller ikke et krav.
Webinterface: Tjaah - det kan findes, eller laves selv
PSU: Er ofte internt i en PC.

JÅH

Fra : Steen Suder

Dato : 20-06-02 00:24

On Thu, 20 Jun 2002 01:15:23 +0200, Jens Åge Holm wrote:

<KLIP>

> Hvilke af de ovenstående krav kan en 486'er ikke klare? Pris: Burde
> bestemt være muligt.

Det vil jeg også mene... jeg har hvad der skal bruges

> Porte åben: Check.
> Indbygget switch: Nope - men heller ikke et krav. Webinterface: Tjaah -

Switch er jo bare et spørgsmål om tilstrækkeligt med netkort. Linux'
bridgekode er ganske udemærket. En Celeron500 switcher nogenlunde ligeså
hurtigt som en Cisco Catalyst 3500.

<KLIP>

--
Steen

Fra : Steen Suder

Dato : 20-06-02 00:19

On Thu, 20 Jun 2002 00:43:39 +0200, henrik wrote:

> [...]
> følge en strømforsyning med?
>
> Ej jeg kan ikke komme på flere krav, hvilke krav mangler du da ?

De, der udelukker en Linux/*BSD-løsning.
Du får ikke meget brugbar router for 1200.- udover mit forslag.

--
Steen

Fra : henrik

Dato : 20-06-02 10:41

> De, der udelukker en Linux/*BSD-løsning.
> Du får ikke meget brugbar router for 1200.- udover mit forslag.

Så venter jeg nok indtil der kommer en router der virker til de penge :)
Jeg har ikke plads til en ekstra pc her, men takker for forslag. Den skal
selvfølgelig overvejes.

Mvh
Henrik

Fra : René Jensen

Dato : 19-06-02 21:59

henrik wrote:
> Routeren skal kunne kører med en 1024/256 med alle porte fuld åben. (Virual
> fuld open server)

Det kan godt være jeg sov i timen til netværk, men hvad mener du med
"alle porte fuld åben"?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 22:59

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-06-02 23:13

"henrik" <henrik@hotmail.com> writes:

> "René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> wrote in message

> NAT - hvis det sagde dig noget. Fri trafik, ingen firewall :)

Ok, så det er et krav at den har Network Address Translation, og at
den ikke blokkerer for porte, hverken indgående eller udgående?

(Det klarer min OpenBSD fint :)
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Steen Suder

Dato : 20-06-02 03:12

On Thu, 20 Jun 2002 00:13:15 +0200, Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> "henrik" <henrik@hotmail.com> writes:

<KLIP>

> (Det klarer min OpenBSD fint :)

Hvad er det Henrik ikke vil?

--
Steen

Fra : René Jensen

Dato : 20-06-02 20:19

henrik wrote:
> NAT - hvis det sagde dig noget. Fri trafik, ingen firewall :)

Ok, men må jeg så spørge hvorfor du ikke ønsker en Firewall?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Darkh

Dato : 20-06-02 08:57

Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, men hvis du vil have alle
porte åben, hvorfor så en router?

Kan du ikke bare koble den fra og tilslutte dig direkte på dit ADSL modem?

mvh
Jesper

Fra : henrik

Dato : 20-06-02 10:43

"Darkh" <jhe@nospamhjemme-pc.net> wrote in message
> [...]
> porte åben, hvorfor så en router?
>
> Kan du ikke bare koble den fra og tilslutte dig direkte på dit ADSL modem?

Behøver jeg at svare? Jeg har 3 pcér der skal på nettet, og har kørt med at
de to andre skal kalde op via min pc, det gør jeg aldrig igen.
Hvis jeg nu bare fulgte din løsning hvorfor tror du så jeg spørger efter en
router??

Jeg spørger efter en router, så lad da for fanden vær med at give svar til
en kaffemaskine

Fra : Ant

Dato : 20-06-02 21:01

> [...]
> router??
>
> Jeg spørger efter en router, så lad da for fanden vær med at give svar til

Prøv nu lige selv at styre tonen lidt, det er jo nok ikke noget han skriver
for at irritere dig vel.

Jeg tror Jesper har TDC BB og derfor er hans svar faktisk ok. På BB kan man
nemlig bare bede om 2 ekstra ipadresser (koster vidst 10 kr ekstra) og koble
netværket direkte på ADSL modemet.

Den går vidst ikke med netexpress.

486eren er en god løsning, men både krav til plads og måske elregningen
bliver større så er det måske ikke lige den ideelle løsning.

Du skriver tidligere at det skal være en router der kan klare presset, det
forstår jeg så til gengæld ikke helt.
Hvad er presset? Enhver router kan bruges til formålet må da kunne klare 3
maskiner ellers går hele ideen ligesom lidt af det. Hvad er det der er galt
med de routere du allerede har prøvet med?
--
Ant

Fra : Lasse Elbek

Dato : 22-06-02 00:08

"henrik" <henrik@hotmail.com> wrote in message
> [...]
åben,
> den disconnected konstant.
>
> Prisen må helst gerne ligge omkring de 1000kr. Dog har 2-300,- ingen

Jeg har ganske gode erfaringer med en Linksys router.
http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=23&prid=20
den jeg har er dog med trådløst netværk.

Den er på en netexpress 2 mbit, jeg har aktiveret dmz og det spiller bare

Iflg: http://www.bestbuy.com/detail.asp?e=11008648&m=488&cat=540&scat=0
koster den 90$, så det er jo ikke så galt :)

mvh
Lasse