Mozilla - åben links i Tab
Fra : ASKF

Dato : 19-06-02 16:05

Er det muligt at få Mozilla til at åbne links i ny Tab, istedet for et
nyt vindue, når man klikker på et link i et andet program (eks. JPs
nyhedsagent).

Jeg er ved at være lidt irriterret over alle de vinduer der åbnes især
når jeg benytter JPs nyhedsagent, da den åbner et nyt vindue for hver
artikel jeg vil se.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Henrik Gemal

Dato : 21-06-02 11:43

ASKF <askf@privat.dk> skrev:
>Er det muligt at få Mozilla til at
>åbne links i ny Tab, istedet for et
>nyt vindue, når man klikker på et
>link i et andet program (eks. JPs
>nyhedsagent).

Højre klik på link og vælg "Open in new tab"

Du kan få den til automatisk at åbne tab links i baggrunden inde i
Edit -> Preferences -> Navigator -> Tabbed Browsing

>Jeg er ved at være lidt irriterret
>over alle de vinduer der åbnes især
>når jeg benytter JPs nyhedsagent,
>da den åbner et nyt vindue for hver
>artikel jeg vil se.

Du mener ikke popups? Dem kan du nemlig slå fra i Mozilla, inde i
Edit
-> Preferences -> Advanced -> Scripts & Plugins

--
Mozilla Evangelist
http://gemal.dk/mozilla/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-06-02 13:24

Henrik Gemal (slet KDXPI) wrote:

> Højre klik på link og vælg "Open in new tab"
>
> Du kan få den til automatisk at åbne tab links i baggrunden inde i
> Edit -> Preferences -> Navigator -> Tabbed Browsing

Ja, den vil automatisk åbne i et nyt faneblad, hvis man bruger
midterknappen på musen eller holder Ctrl nede, mens man trykker Enter at
have indtastet en adresse i adresselinjen.

Men jeg tror ikke, det er det, ASKF taler om. Han taler om links, der i
HTML-koden er angivet med target='_blank'. De links åbner i et helt nyt
browservindue, og der er intet, man kan gøre ved det udover at gøre
Mozilla-folkene opmærksomme på, at det er en dårlig ide.

Fra : ASKF

Dato : 21-06-02 21:23

Jonas Koch Bentzen ytrede sig i <3D131AC6.4010209@eksempel.dk> med
dette:

> [...]
>browservindue, og der er intet, man kan gøre ved det udover at gøre
>Mozilla-folkene opmærksomme på, at det er en dårlig ide.

OK, jeg skriver til bugzilla

Problemet eksisterer også når der klikkes på links i andre programmer,
så som Forté Agent og Eudora Pro, men her er det ikke så generende da
det er yderst sjældent der er behov for at klikke på ret mange links med
korte mellemrum.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen