Hjælp til netBSD
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-06-02 15:26

Jeg har lige netop hentet netBSD fra http://www.dubbele.com og dertil en
firewall (skal lige siges at det er første gang jeg nogensinde ser på unix
og systemer der ikke er windows.)
Nå men det hele virker fint, og den står som gateway og det virker fint på
min win2k maskine som er tilsluttet igennem den... Når jeg så kommer til NAT
og vil ha' nogle porte åbnet til min win2k maskine, så står der at man skal
skrive således:
rdr ep0 1.2.3.4/32 port 80 -> 192.168.1.101 port 80

hvis det eks er en webserver på port 80 man vil ha åbnet for, på din interne
IP 192.168.1.101, på netkortet "ep0" -så vidt jeg kan forstå... så langt kan
jeg også godt følge den... men så står der at:
(where 1.2.3.4 is the external address,) hvad skal jeg skrive her ? da jeg
ikke har nogen fast IP (kører med dynamisk IP fra teledk's bredbånd)...
Hvis jeg så kommer så langt, kunne jeg også godt tænke mig at vide hvordan
man åbner flere intervaller, og hvordan det hænger sammen med UDP og TCB...
mest sådan at jeg eks kan bruge de oplysninger der står på, www.dsl-faq.dk
til at plotte ind i ildmuren..
Håber der er nogen der kan hjælpe, for som sagt er jeg helt på bar bund med
Unix... :)
På forhånd tak

--
/ Bjarke