Response.Redirect eller lign til en anden ~
Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-06-02 14:53

Hey,
jeg sidder og roder lidt med en hjemmeside, den består bl.a. af 4 inline
frames, som hver især kører noget asp kode.

Mit spørgsmål er så: Hvordan opdaterer man de data der står i den ene frame,
hvis koden er skrevet i den anden frame???
Jeg har prøvet med Response.Redirect, men den opdaterer kun i den samme
frame...

Håber i kan hjælpe...

Mvh. Thomas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-06-02 14:59

Thomas Petersen wrote in news:aeq2cj$ctp$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> frame, hvis koden er skrevet i den anden frame???
> Jeg har prøvet med Response.Redirect, men den opdaterer kun i den

det kan du ikke ...

Hvis du skal lave det du gerne vil, så skal du bruge noget clientside
scripting i stedet.

Hvis du er interesseret i den tekniske årsag, så sig til ...

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-06-02 15:06

Tilgiv mig hvis jeg er lidt grøn i html og asp...

Jeg havde håbet på at man ku lave en go_frame eller sådan et eller andet...
Hvordan fungerer det med clientside så? ( Hvis det da ik tager al for lang
tid at forklare...)

Tak for den hurtige respons...

Mvh. Thomas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-06-02 15:12

Thomas Petersen wrote in news:aeq35e$drq$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Jeg havde håbet på at man ku lave en go_frame eller sådan et eller
> andet... Hvordan fungerer det med clientside så? ( Hvis det da ik

jeg er ikke så meget inde i hvordan det præcist gøres i fx javascript,
men du kan refreshe indholdet af en frame med

document.<framename>.refresh();

.... tror jeg nok ...

xFUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor dete hører hjemme.

(hvilket betyder, at svar på dette indlæg ryger i gruppen

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 20-06-02 10:58

"Thomas Petersen" <dsl25718@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
frame,
> hvis koden er skrevet i den anden frame???
<snip>

Du opdaterer den ramme, du er i enten ved en knap eller noget andet, og så
skal du skal lave noget java på den side, du opdaterer, der henviser til
siden i den anden ramme:

<script language="JavaScript">
parent.RAMMENAVN.window.location.href = "side1.asp";
</script>

Mvh Steen