Hvilke MOBO understøtter DDR400 ram ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-06-02 13:22

Laver Intel, Asus eller andre MOBO, der understøtter DDR400 ram ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-06-02 14:16

Og ville I vælge DDR 400 ram eller de nye PC1060 rambus ram til en P4
Nortwood 2,26 Ghz processor, hvis omkostningen er ligegyldig ?

Jeg kører winxp pro, photshop, grafik programmer, spil office etc.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 19-06-02 14:25

Rambus !! De styre for vildt, men der vildt dyre!

Fra : Herman

Dato : 19-06-02 14:50

kik her
det er komme på lager ved shg
http://shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310013
skal selv have et

Fra : DMJ

Dato : 19-06-02 15:33

Til en P4 SKAL du vælge Rambus ram, ellers er der (stort set) ingen fordel i
at have n P4.

Fra : Martin Liversage

Dato : 26-06-02 22:20

"DMJ" <devilboy@webhiker.dk> wrote in message
> Til en P4 SKAL du vælge Rambus ram, ellers er der (stort set) ingen fordel
> i at have n P4.

Det er der jo mange der siger, men her er nogle benchmark som ikke falder ud
til RAMBUS' fordel lige så tydeligt som devilboy skriver det:
http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q2/020520/index.html. Nu ved jeg
godt at Tom's Hardware Guide aldrig har været fan af RAMBUS, men hvis man
går benchmarkene igennem så ser det ud til at PC1066 RDRAM kun er lidt
hurtigere end PC2700 DDR RAM målt med en P4 2,53 GHz med 533 MHz FSB. Og
hvis man sammenligner priser så er RDRAM meget dyrere end DDR RAM. Så med
mindre man vil betale helt vildt meget for de sidste 5% så er den nye
hurtige DDR RAM (DDR333/PC2700) stadig et godt alternativ til RDRAM med de
nuværende processorhastigheder.

Men jeg tager måske fejl?

--
Martin

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-06-02 00:34

>Men jeg tager måske fejl?

Hvilke MOBO understøtter lige nu DDR 2700 og DDR3300 ram ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-06-02 16:41

>kik her
>det er komme på lager ved shg
>http://shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310013
>skal selv have et

Tror hellere jeg vil have dette hér:

http://www.intel.com/design/motherbd/mv2/index.htm?iid=ipp_dlc_deskmb+p4pmb_d850emv2&

Intel Maryville 2.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 19-06-02 18:10

Dr. Ralph wrote:
> Laver Intel, Asus eller andre MOBO, der understøtter DDR400 ram ?

ikke officielt.. for DDR400 er endnu ikke officielt en standard.. men
VIA har da et KT400 chipset på vej, så snart JEDEC er færdige med
standarden.. :)

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 19-06-02 21:30

jeg ville holde mig, til ddr, mener oz at have læst i et eller andet pc
blad,
at rd ram, vil uddø pågrund af prisen, og ddr bliver mere og mere
eftertraktet,
der vil oz blive langceret et ddr 2 modul, af samsung næste år.
men rd ram er da helt klart de hurtigste, det kan jeg da ikke benægte.

hilsen jm

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-06-02 21:42

> ikke officielt.. for DDR400 er endnu ikke officielt en standard.. men
> VIA har da et KT400 chipset på vej, så snart JEDEC er færdige med
> standarden.. :)
Det første kt400 mobo er faktisk udkommet. Her er hvad hardinfo skrev den
15/6 omkring det

Quote:
-----------
MSI har i fredags frigivet den helt nye bundkort, MSI KT4 Ultra. MSI KT4
Ultra er det første bundkort på markedet som bær VIAs seneste KT400 chipset.
Det nye VIA KT400 chipset understøtter bl.a. den nye AGP 8X standard og
DDR400. Ved lanceringen af VIAs nye KT400 chipset bliver AMD platformen
forstærket en del på ydelsen. MSIs nyeste KT4 Ultra understøtter bl.a.
Serial ATA og dette er noget helt nyt på bundkort. Læs mere i deres
pressemedelelse.

Pressemedelsen kan ses her
http://www.msi.com.tw./newsrelease/2002_0603_6590.htm

Hygge

Ang3lFire

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-06-02 21:44

ups der skete da et eller andet mystisk med min post der :(

Ang3lFire