Nu VIL jeg vide det ! (kabinet spørgsmål)
Fra : - = KG = -

Dato : 19-06-02 12:05

Jeg skal om få dage opgrade min computer og den eneste del jeg endnu er i
tvivl om er kabinettet.

Mit valg er faldet på et Codegen 6013-1 kabinet med 300W PSU. Kabinettet er
standard og temmelig billigt, men er det ikke godt alligevel ? Sålænge der
er plads til mit hardware, strøm nok til mit hardware samt god udluftning er
jeg tilfreds. Følgende hardware skal sidde i kabinettet:

Asus A7V333 noRAID
Athlon XP 2000+ med Thermaltake volcano 6cu køler
512 MB DDR RAM PC2700 Samsung
Creative GeForce 4 Ti4200
2 harddiske (IBM 45 gb samt Maxtor 6.4 gb)
CDROM Drev
Disk drev
Netkort

Vil dette blive et problem ? Hvis ikke vælger jeg Codegen kabinettet.

Fra : tinky

Dato : 19-06-02 12:37

On Wed, 19 Jun 2002 13:04:59 +0200, "- = KG = -"
<Garmer83@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Disk drev
>Netkort
>
>Vil dette blive et problem ? Hvis ikke vælger jeg Codegen kabinettet.

Jeg har selv engang købt et codegen kabinet. Det var noget tyndt
plade, så alt i alt blev det ikke den mest støjsvage pc. Man kunne
også skære sig. Men larmen var såmænd ok.

Når man har prøvet det med et low cost kabinet, så får man altså lyst
til et kabinet til 5-800 kr.
Det billigste, jeg kan anbefale, er zitechs usb-in-front kabinet til
450 kr. (forsyningen er 300w og ikke larmende, men suser).
Dernæst et aaschima W400 (med 300 W macron, meget støjsvag) til 549,-
og
dernæst et chieftech TL-02W til 820 kr.

Hvis ikke du har smag for et chieftech dragon til 845,-

Glem ikke en støjsvag kabinetblæser (bedste er pabst 19 dB).

mvh

John

Fra : Martin K

Dato : 19-06-02 21:47

tinky wrote:
> [...]
> 450 kr. (forsyningen er 300w og ikke larmende, men suser).
> Dernæst et aaschima W400 (med 300 W macron, meget støjsvag) til 549,-

Og hvis man nu synes de er hamrende grimme....? Smagssag, men hvorfor har
AOpen ikke været oppe at vende? Jeg er ovenud tilfreds med min AOpen HQ45.
Måske ikke så stort men pænt, og rimeligt støjsvagt

Og jeg beklager da, hvis jeg har trådt nogle over futterne med min holdning
om Chieftech. Jeg kender ikke kvaliteten, som sikkert er i top. Men skal de
være så grimme.....

--
Martin K

Fra : Gert Vest

Dato : 20-06-02 05:56

Jeg hælder mest til Chieftec, men du træder mig ikke over tæerne. Meget af
det er jo en smagssag. En ting ved jeg dog, det er meget solidt (også tungt)
og nemt at arbejde med. Det er det bedste kabinet jeg har haft med at gøre.

GV

Fra : Leony

Dato : 20-06-02 07:08

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tungt)
> og nemt at arbejde med. Det er det bedste kabinet jeg har haft med at

Også mig. Jeg har købt et full-tower til mit nye P4 system. Det med at det
er tungt vil jeg gerne skrive under på. Vejede for sjov kabinetsiden lavet
som en dør, den vejer 2,3 kg, det er en del.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : overandover

Dato : 20-06-02 08:24

On Wed, 19 Jun 2002 22:47:24 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Og hvis man nu synes de er hamrende grimme....? Smagssag, men hvorfor har
>AOpen ikke været oppe at vende? Jeg er ovenud tilfreds med min AOpen HQ45.
>Måske ikke så stort men pænt, og rimeligt støjsvagt

AOpen faldt ud af min interesse i sin tid fordi, de ikke havde grill
og monterings-huller til en kabinet blæser på bagsiden af kabinettet
under power supply.
Det havde derimod codegen, aashima, cheiftech, osv.

Nu er det vist mest almindeligt.

Jeg har nemlig meget gode erfaringer med, at en støjsvag kabinetblæser
blæser kold luft ind over cpu køleren. Samtidig sidder den så højt
over gulvet, at den ikke tager så meget støv ind.

mvh

John

>Og jeg beklager da, hvis jeg har trådt nogle over futterne med min holdning
>om Chieftech. Jeg kender ikke kvaliteten, som sikkert er i top. Men skal de
>være så grimme.....

ligegyldigt, smag og behag er forskelligt.

Fra : JRS

Dato : 19-06-02 13:17

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Disk drev
> Netkort
>
> Vil dette blive et problem ? Hvis ikke vælger jeg Codegen kabinettet.

Sidder selv med et halv gammelt Codegen Millenium 235W kabinet ..
Er såmænd tilfreds med det .. Siderne er lidt tynde, men det giver samtidig
bedre varme fra sig så .. PSU'en på kun 235W trækker mit system uden
problemer og er rimelig støjsvag .. Går ned på lave omdrejninger når CPU'ens
temp falder til under 40C .. Lækker .. Kan dog være lidt svært at holde den
under de 40C med dette vejr

System:
Soltek sl-75KAV
XP1600+ - Silent Viking 7V (Idle 39C , load 55C)
256mb SD
2x HD (ibm 45 , maxtor 3,2)
CD-rom
DVD
GF4MX440
SB Live
Noname net..

MVH
JRS

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 19-06-02 13:07

Hej

Codegen er ganske støjsvagt kabinet, men med meget tynde sider. Hvis du i
biludstyrsforretning el. lign. køber bly plader til isolering, har du et
super kabinet.

Hilsen

Jørgen

Fra : - = KG = -

Dato : 19-06-02 14:04

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> biludstyrsforretning el. lign. køber bly plader til isolering, har du et

Jamen hvilke ulemper er der ved at siderne ikke er så tykke? Det må da give
lavere temperatur, og jeg regner ikke med at kaste rundt med det, så det får
buler :]

Fra : Esben

Dato : 19-06-02 14:47

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:aepvf6$9fl$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> lavere temperatur, og jeg regner ikke med at kaste rundt med det, så det får

Hvis man gerne vil være fri for støj, så er Codegen-kabinetter måske ikke det fedeste valg. Men ud over det, så er det skam et fint
kabinet.

--
Esben

Fra : - = KG = -

Dato : 19-06-02 14:53

> Hvis man gerne vil være fri for støj, så er Codegen-kabinetter måske ikke
det fedeste valg. Men ud over det, så er det skam et fint
> kabinet.

Synes folk modsiger hinanden ekstremt meget ;)

Halvdelen siger det er støjsvagt, og den anden havdel det modsatte...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-06-02 15:31

> Synes folk modsiger hinanden ekstremt meget ;)
>
> Halvdelen siger det er støjsvagt, og den anden havdel det modsatte...

Sådan vil det jo ofte være, når det er vurderinger og ikke kolde fakta der
er involveret.

Fra : Esben

Dato : 19-06-02 16:32

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:aeq2bf$ctg$1@news.cybercity.dk...

> Halvdelen siger det er støjsvagt, og den anden havdel det modsatte...

Selve strømforsyningen larmer ikke specielt meget - på dette punkt er det relativt støjsvagt.
Pladerne i kabinettet er tynde og der dannes let resonanslyde - på dette punkt er det ikke støjsvagt, men der er det afhængigt af
hvad man putter i kabinettet af harddiske, grafikkort, cpu-kølere og den slags.

--
Esben

Fra : - = KG = -

Dato : 19-06-02 14:13

> [...]
> Disk drev
> Netkort
>
> Vil dette blive et problem ? Hvis ikke vælger jeg Codegen kabinettet.

Mht til strømforsyning fandt jeg disse tal:

with Approved 300W power supply (Compatible for Pentium 4 and AMD
Athlon )with connections for Pentium 4, Codegen 300w power supply with ATX
2.03 compliant with DC output 14A @ 3.3v, 30A @ 5V, 10A @ 12V.

Kan det gå hen og blive et problem med at trække ovenstående hardware ?

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-06-02 20:07

> [...]
> 2.03 compliant with DC output 14A @ 3.3v, 30A @ 5V, 10A @ 12V.
>
> Kan det gå hen og blive et problem med at trække ovenstående hardware ?

Nej, det tror jeg næppe. 300 W burde være rigeligt til den mænge du skal
have i.

/Kenneth

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-06-02 20:31

(: MarlboroMan :) wrote:

> Nej, det tror jeg næppe. 300 W burde være rigeligt til den mænge du skal
> have i.

Spørgsmålet er nærmere om Codegen's PSU'er er af tilstrækkelig høj
kvalitet til at levere stabil spænding.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-06-02 22:21

> Spørgsmålet er nærmere om Codegen's PSU'er er af tilstrækkelig høj
> kvalitet til at levere stabil spænding.

Ja, det er helt korrekt, men da jeg ikke kender den pågældende
strømforsyning (bruger selv Enermax) kan jeg ikke udtale mig om kvaliteten,
kun at 300 W burde være rigeligt.

/Kenneth