fejl?
Fra : Anders Houmark

Dato : 19-06-02 10:33

Hejsa..

Min computer er begyndt at opføre sig rigtig mærkeligt.

Problemet består i at den slukker af sig selv, og ikke kan startes før man
har haft taget strømmen fra i 5-10 sekunder.

Jeg kan ikke se nogen sammenhæng mellem den temperatur MotherBoard Monitor
viser, og når den slukker. Nogle gange er cpu 30, andre gange 45 (
duron750mhz). Jeg har haft køleprofilen af og taget det gamle kølepasta af,
og sat andet på, har haft taget alle indstikskort ud og set om der var støv
eller lign. ting i slottene, og jeg har haft strømforsyningen ude og kigge
om den var sat helt til med støv eller lign. men det var den ikke.. Men de
køleprofiler som sidder inde i strømforsyningen er ENORM varme, kan det være
pga. deres varme at den slår fra?

Problemet med at computeren slår fra og først kan startes efter lidt tid,
har vel noget at gøre med den slår fra pga. noget sikkerheds lign. ting ?
Kan nogle afsløre hvilket / hvad, for jeg kan ikke se det i manualen til
bundkortet, og strømforsyningen ( som er standard i det Aashima M-600 ( tror
jeg nok det hedder.. kan ikke findes på edbpriser mere )..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-06-02 17:44

--

"Anders Houmark" <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tror
> jeg nok det hedder.. kan ikke findes på edbpriser mere )..

Det lyder som en defekt strømforsyning.
Jeg har et aashima kabinet og min maskine lavede samme fejl. Ingen advarsel
bare SLUK og død i et stykke tid. Jeg lånte en PSU af en af mine venner og
konstaterede at fejlen lå i PSU'en, jeg satte ny PSU i og har ikke haft
problemet siden.
Jeg benyttede lejligheden til at købe en lownoise PSU, god investering!

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002