Thyholm igen
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-06-02 09:12

Thyholm kommune har stadig ikke sendt det efterlyste papir om
udvalgets afgørelse.
De har ikke svaret på vores email eller på papirbrevene, så vi har
idag sendt emails til socialministeren (der lige snakker om en komite
til sikring af sociale rettigheder) og til folketingsmand Villy
Søvndal.

Derefter forventer vi, at socialministeren tager kontakt til
krigsministeren der pudser det samlede hjemmeværn på rådhuset i
Hvidbjerg. Hold hellere øje med de store avisers forside.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-02 10:32

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :

> Thyholm kommune har stadig ikke sendt det efterlyste papir om
> udvalgets afgørelse.

Har du heller ikke fået udbetalt det bevilgede bistandstillæg?

> idag sendt emails til socialministeren (der lige snakker om en komite
> til sikring af sociale rettigheder) og til folketingsmand Villy
> Søvndal.

Forhåbentlig vil det hjælpe.

> Derefter forventer vi, at socialministeren tager kontakt til
> krigsministeren der pudser det samlede hjemmeværn på rådhuset i
> Hvidbjerg. Hold hellere øje med de store avisers forside.

Jeg kan godt forstå du efterhånden er I krigsstemning.
Kommunens manglende vilje, til at ville finde en løsning i din sag
er hårrejsende - det er dælme "snedigt" ikke at ville levere et
begrundet afslag, så du kan komme videre.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-06-02 10:58

"Lotte M" <info(snaela)otte-m.dk> skrev:

>Har du heller ikke fået udbetalt det bevilgede bistandstillæg?

Jow - uden en bevillingsskrivelse.

>Jeg kan godt forstå du efterhånden er I krigsstemning.

På Thyholms lokale newsserver har jeg forespurgt, om nogen gider se
efter på rådhuset. Det er måske fyldt med lig.
De har jo ikke givet livstegn i over 2 måneder nu.

>Kommunens manglende vilje, til at ville finde en løsning i din sag
>er hårrejsende - det er dælme "snedigt" ikke at ville levere et
>begrundet afslag, så du kan komme videre.

Ligesom det er snedigt af en bankrøver at nægte, at oplyse hvor
pengene er gemt.
Der plejer man vistnok at bruge fængselsstraf til at fremtvinge et
svar.

Lovbrydere og lignende banditter er ofte ret snedige.
I eventyr bruger man en sammenligning med ræve (stakkels dyr). Rævene
gasser man da ud af hullerne.

I Snehvide lærte jeg allerede tidligt at hekse er snedige.
Enhver sammenligning med nulevende personer er uundgåelig.

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 19-06-02 19:05

Haj Kaj.
Tror du, at det kun er dig, der har eneret på genvordigheder?
Vi har fået tilbudt et hus i nordjylland på 100 kvm mere ( end vi har nu på
67 kvm)....til en lavere husleje end her.
Vi søgte Næstved kommune om flyttehjælp samt hjælp til indskud.
Vi fik svar: Næ det må I selv klare.
Ringe til sagsbehandler. Jo hun kunne da godt forstå, at vi gerne ville
flytte, efter alt det vi har gået igennem i det sidste år. Og de ville da
gerne hjælpe, hvis vi bare fandt en bolig ........i Næstved eller omegn. Men
ikke altså over kommunegrænsen. Det opfattede jeg som, at de godt kunne men
ikke ville. Ny ringning til sagsbehanddler - efter lidt omregning kunne vi
godt klare flytteudgifterne selv - så det ville kun være til indskuddet.
Jævnfør ovennævnte begrundelse. Så nu står vi og mangler 9300. Banken siger
også nej. Er der nogen steder man kan sælge sin sjæl for ovennævnte beløb?

--
MVH Robert Refsgaard
---------

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-06-02 20:46

Robert Refsgaard skrev:

>Haj Kaj.

Hej Robert.

>Tror du, at det kun er dig, der har eneret på genvordigheder?

Ja da.

>Vi har fået tilbudt et hus i nordjylland på 100 kvm mere ( end vi har nu på
>67 kvm)....til en lavere husleje end her.

Se selv. Det tilbud har jeg ikke fået.

>Vi søgte Næstved kommune om flyttehjælp samt hjælp til indskud.
>Vi fik svar: Næ det må I selv klare.

Besynderligt.

>Ringe til sagsbehandler. Jo hun kunne da godt forstå, at vi gerne ville
>flytte, efter alt det vi har gået igennem i det sidste år. Og de ville da

også gerne af med jer?

>gerne hjælpe, hvis vi bare fandt en bolig ........i Næstved eller omegn. Men

Mere underligt.

>ikke altså over kommunegrænsen. Det opfattede jeg som, at de godt kunne men

Det kan de også. Jeg fik (for nogenoghalvfjerds ar siden) Nordborg til
at betale hele flyttebaduljen - bare jeg ville forlade kommunen.

En jeg kender lidt har lige fået hjælp til at forlade Sydthy kommune,
så det findes endnu.

>ikke ville. Ny ringning til sagsbehanddler - efter lidt omregning kunne vi
>godt klare flytteudgifterne selv - så det ville kun være til indskuddet.

Mon du gør det forkert.
Sydthy sagde noget lignende, og han gik ud og fandt noget indenfor
kommunegrænsen - til det-hvide-ud-af-øjnene i indskud og husleje.

Så kunne der findes penge til hans første forslag.
Underligt.

>Jævnfør ovennævnte begrundelse. Så nu står vi og mangler 9300. Banken siger
>også nej. Er der nogen steder man kan sælge sin sjæl for ovennævnte beløb?

Ærlig talt du. Den er slidt og misfarvet i den grad. Jeg tror ikke
kunderne står i kø.

Giv nu ikke op i to. Modstand (kommunalt) er da en udfordring.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-06-02 14:24

>Forhåbentlig vil det hjælpe.

Socialministerens ministersekretariat har i dag i email på
socialministerens vegne lovet, at vores brev bliver besvaret snarest
muligt.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-07-02 01:36

Kaj Svenningsen skrev:

>Thyholm kommune har stadig ikke sendt det efterlyste papir om
>udvalgets afgørelse.

Vi har så sendt følgende i dag:

To: Thyholm kommune Borgmester, Thyholm kommune Alice Brink, Thyholm
kommune Karl-Johan Nielsen, Thyholm Avis
Subject: Anke
From: Kaj Svenningsen
Date: Tue, 30 Jul 2002 02:29:42 +0200

Thyholm Kommunes forvaltning.

Hermed en ny anke over sløv eller manglende sagsbehandling og
manglende svar og ankevejledning i forbindelse med afgørelsen af min
ansøgning om pleje-/bistandstillæg.

Den 9. april 02 blev sagen behandlet i Kultur og Socialudvalget.
Den 10. april 02 lovede Karl-Johan Nielsen (KJ) at sende svar med
ankevejledning.
Den 22. maj 02 rykkede vi i email til Peter Gade (PG), Alice Brink
(AB) og KJ for dette papir.
Den 1. juni 02 rykkede vi igen i et papirbrev til PG, AB,og KJ
Den 6. juli 02 gjorde vi opmærksom på sagen i Thyholm Avis TA.

I dag den 30. juli 02 har vi stadig ikke modtaget en stavelse om
afgørelsen.

Desværre kan man jo heller ikke bruge de valgte politikere til noget
som helst i den slags sager.
Allerede den 24.02.01 (ikke trykfejl) henvendte jeg mig til Lars
Cecilius Trap, John Christoffersen, Tage Jensen og Karen Marie
Sørensen i deres officielle e-mail-bokse hos Thyholm Kommune om
tidligere stadier i denne sag.

De har ikke svaret endnu.

Jeg beklager at måtte meddele, at jeg tydeligvis ikke er afgået ved
døden, som kommunen vel håbede, og derfor fortsætter denne ulidelige
strøm af anker over jeres helt urimelige (mangel på) sagsbehandling.

Man skulle tro, i var anbragt i børnehavens sandkasse i stedet for i
kommunens administration.

Er det virkelig jeres overbevisning, at Danmarks love ikke gælder for
Thyholm Kommune?
Eller er i så inkompetente, som sagsforløbet antyder?
Her tænker jeg på hele sagsforløbet fra starten den 19.11.99.

Jeg er ikke indstillet på at lade mig tie ihjel. Jeg regner med at
følge denne sag hele vejen til dørs, og hvis retsbevidstheden i dette
land ikke skal lide alvorlig skade, bør alle i ansvarlige anbringes
bag tremmer for magtmisbrug i offentlig stilling.

Systemet har ikke brug for en ny 'Ilse Makholm sag'.

Hvis ikke den person der kan læse og skrive har sagt op, forventer jeg
et svar i en fart.

Dette sendes til PG, AB, KJ, TA, Thyholm news, dk.news, og
offentliggøres på vor hjemmeside http://www.kajsvenningsen.dk
--
Kaj Svenningsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-07-02 10:08

Kaj Svenningsen skrev:

> Dette sendes til PG, AB, KJ, TA, Thyholm news, dk.news, og
> offentliggøres på vor hjemmeside http://www.kajsvenningsen.dk

Ja men tror jo at det løgn - ufatteligt at det overhovedet kan lade sig
gøre at en sag forvaltes sådan

Har du overvejet at inddrage Tilsynsrådet ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-07-02 15:16

Søren C. Fischer skrev:

>Ja men tror jo at det løgn - ufatteligt at det overhovedet kan lade sig
>gøre at en sag forvaltes sådan
>
>Har du overvejet at inddrage Tilsynsrådet ?

Ja, jeg har overvejet at bruge de muligheder, der måtte være
tilgængelige, men mine formidable evner har efterhånden skæmmet sig en
hel del.

Jeg synes, det vil være en bet for landets retssystem og for os
krøblinge, hvis en så bundrådden forvaltning slipper godt afsted med
det her.

1. prioritet: Kommunen afslutter sagen på ordentlig vis, og de
ansvarlige får en følelig fængselsstraf.

2. prioritet: Kommunen afslutter sagen ordentlig og ærligt.

3. prioritet: de ansvarlige kvæles langsomt i deres egen perverse
magtbrynde.

Jeg er bare ikke helt på det rene med, hvordan jeg griber det bedst
an.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-07-02 16:17

Kaj Svenningsen skrev:
> Søren C. Fischer skrev:
>
> 1. prioritet: Kommunen afslutter sagen på ordentlig vis, og de
> ansvarlige får en følelig fængselsstraf.
[snip]
> Jeg er bare ikke helt på det rene med, hvordan jeg griber det bedst
> an.

Jeg tror at 1'eren kan komme tættere på, hvis Tilsynsrådet involveret.
I Farumsagerne er de ihvertfald ikke blege for at true (er det blevet
til mere end det ?!?) kommunalbestyrelsen med bl.a. dagbøder...

"De for hvert amt nedsatte tilsynsråd fører tilsyn med, at kommunerne
overholder lovgivningen, jf. §§ 47 og 61 i lov om kommunernes styrelse."

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-07-02 20:41

Søren C. Fischer skrev:

> [...]
>
>"De for hvert amt nedsatte tilsynsråd fører tilsyn med, at kommunerne
>overholder lovgivningen, jf. §§ 47 og 61 i lov om kommunernes styrelse."

Foreslår du/i, at jeg afskriver hele sagen (hjemmesiden) og sender det
til tilsynsrådet?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-07-02 21:50

Kaj Svenningsen skrev:

> Foreslår du/i, at jeg afskriver hele sagen (hjemmesiden) og sender det
> til tilsynsrådet?

Hmmm....
Så vil det jo bare tage yderligere 2½ år før de får gennemlæst
og -tygget det...

Nej seriøst - det er jo efterhånden åbenlyst (?), at Thyholm Kommune
ikke efterlever lovens bogstaver...
Og det er der kun en [1] instans, der kan for alvor kan gøre noget ved:
det nævnte Tilsynsråd.

Hvordan man rent praktisk griber det an aner jeg ikke - vi står selv i
samme situation, og overvejer at inddrage Tilsynsrådet i Frederiksborg
Amt i nogle sager der har verseret siden 1999... (

I første omgang kunne et kort resumé måske være en idé...? [2]

[1] Såvidt jeg lige kan overskue....
[2] Og det tager så også lang tid at producere, sorry *suk*

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-07-02 22:21

Søren C. Fischer skrev:

>Hmmm....
>Så vil det jo bare tage yderligere 2½ år før de får gennemlæst
>og -tygget det...

Det var egentlig hurtigere end jeg havde ventet.
Hende fru ministeren, jeg skrev til, har jo vist ikke startet endnu.
Hendes slave meddelte bare, at det ville hun da gøre snarest.

>Nej seriøst - det er jo efterhånden åbenlyst (?), at Thyholm Kommune
>ikke efterlever lovens bogstaver...

Jeg havde jo nok en mistanke.

>Og det er der kun en [1] instans, der kan for alvor kan gøre noget ved:
>det nævnte Tilsynsråd.

Og HA?

>I første omgang kunne et kort resumé måske være en idé...? [2]

Med en henvisning til hjemmesiden kunne det måske være nok.

>[2] Og det tager så også lang tid at producere, sorry *suk*

Mjaeh alt er jo relativt.
Vi kunne jo tage afsæt i 'kalenderen' og kommentere den lidt.