Permission denied
Fra : Peter

Dato : 19-06-02 08:56

Hej

Min Red Hat 7.3 giver mig Permission denied når jeg skriver /proc/interrupts

Jeg er logget ind som root som er den eneste bruger på systemet.

Hvordan kommer jeg ud over dette?

På forhånd tak,
Peter

Fra : Torben Simonsen

Dato : 19-06-02 09:06

"Peter" <no_spam@no.where> writes:

> Min Red Hat 7.3 giver mig Permission denied når jeg skriver /proc/interrupts
>
> Jeg er logget ind som root som er den eneste bruger på systemet.
>
> Hvordan kommer jeg ud over dette?

Hvis du bare skriver "/proc/interrupts", så prøver du på at *udføre*
denne fil. Jeg kan ikke tro, at det er det, du vil.

Hvis du vil se indholdet af /proc/interrupts (som i virkeligheden
slet ikke er nogen rigtig fil, men som giver dig nogle data direkte
fra kernen), så skal du skrive "cat /proc/interrupts".

--
-- Torben.

Fra : Peter

Dato : 19-06-02 09:51

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message

> Hvis du bare skriver "/proc/interrupts", så prøver du på at *udføre*
> denne fil. Jeg kan ikke tro, at det er det, du vil.

Du har ret.

> Hvis du vil se indholdet af /proc/interrupts (som i virkeligheden
> slet ikke er nogen rigtig fil, men som giver dig nogle data direkte
> fra kernen), så skal du skrive "cat /proc/interrupts".

Perfekt - det virker

Hilsen Peter