Hva er det med ITbutikken og retursaker/an~
Fra : Rune Holm

Dato : 19-06-02 00:57

Hei,

jeg vil bare fortelle om mine erfaringer med ITbutikken A/S. Jeg
kjøpte i god tro et digitalkamera av ITbutikken. Mottok det 16.03.02
og fastslo at blitzen var defekt. På ITbutikkens hjemmesider kan du
enkelt og greit opprette en retursak, så det var fort gjort. Men det
var altså det eneste som var enkelt og greit med ITbutikken og
retursaker. Jeg sendte så kameraet i retur, og her er en liten logg av
hva som så har hendt i saken:

Afventer ankomst til lager.
25-03-2002 12:48:03 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Skal sendes til leverandør.
10-04-2002 14:46:07 Vare afsendt til leverandør.
Der skal rykkes for tilbagelevering
18-04-2002 16:23:29 Har rykket leverandør for varen retur.
29-04-2002 11:47:39 Har rykket leverandør for varen retur.
07-05-2002 13:23:21 Har rykket leverandør for varen retur.
-----07.05----
Her begynte jeg å bli lei av å vente, og sendte beskjed om at hadde
jeg ikke kameraet i hende innen 10 dager ville jeg heve kjøpet. Dette
har jeg rett til innen 3 måneder i følge norsk kjøpslov, da det ikke
lå ved et skriv om fortrydelsesret. ITbutikken skriver på sine
nettsider at de følger norsk kjøpslov som en service til sine norske
kunder, noe de uansett må gjøre da de er registrert som et foretak i
norge, med norsk kontor.
--------------
15-05-2002 13:38:31 Har rykket leverandør for varen retur.
23-05-2002 14:01:31 Har rykket leverandør for varen retur.
----23.05-----
Her er min tålmodighet med ITbutikken over. Jeg ville anskaffe
kameraet til min datters fødsel den 08.04, men ITbutikken greide ikke
levere meg et som virket innen 2 måneder var gått. Mail ble sendt om
at kjøpet var hevet, med henvisning til den norske kjøpslov, og
kontonummer ble oppgitt. Som i alle mine mailer holdt jeg også her en
høflig tone. Så... ...øredøvende stillhet fra ITbutikken..
--------------
31-05-2002 14:02:52 Har rykket leverandør for varen retur.
10-06-2002 09:57:02 Har rykket leverandør for varen retur.
18-06-2002 09:57:51 Har rykket leverandør for varen retur

De vil helst ikke svare meg på mail om heving av kjøpet. De holder
heller stille, og håper jeg ombestemmer meg når de sender kameraet i
retur. (Noe som ikke er aktuelt da jeg har anskaffet meg et
digtalkamera et annet sted. Jeg har ikke tid til å vente på
ITbutikken) På mine stadige mailer til ITbutikken får jeg sjelden
svar, og da kun "Hva var retur-nummeret ditt igen?" (Irrelevant, jeg
har ikke noen retursak hos dem lengre), "Vi rykker levrandøren for
varen og håper den snart kommer tilbake fra service" (Irrelevant, Den
defekte varen er nå et anliggende mellom leverandøren og ITbutikken.
Jeg har hevet kjøpet og venter kun på 5676,- norske kroner
tilbakebetalt på min konto)

Hva er det fejl med de som driver ITbutikken? Er det flere som har
lignende erfaringer, og hvordan løste saken seg?

Med vennlig hilsen
Rune O. Holm

PS. Saken er nå sendt til forbruker-rådet i norge som tar saken videre
hvis det ikke løser seg i de nærmeste dagene. NSafe (e-handel merke,
for retttmesig drift) har også fått en klage.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 19-06-02 12:12

Jeg ville ikke kalde dit indlæg off topic, men jeg ville poste i
dk.forbruger. Så får du nok mere respons fra andre kunder hos IT Butikken.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-06-02 15:54

On Wed, 19 Jun 2002 13:11:50 +0200, "Jógvan Lindenskov"
<quadro_jog@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville ikke kalde dit indlæg off topic, men jeg ville poste i
>dk.forbruger. Så får du nok mere respons fra andre kunder hos IT Butikken.

Jogvan, denne side indeholder denne gruppes fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware

Denne side giver dig helt ret i, at indlægget ikke er offtopic.

Og til den oprindelige spørger: Ja, jeg har hørt om flere, der har
haft bøvl med IT Butikken i forbindelse med retursager. Af selv samme
årsag kunne jeg ikke drømme om at lægge en krone der, og opfordrer
andre til også at lade være.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : DWM

Dato : 19-06-02 16:19

Jeg har haft flere retursager hos IT butikken og har aldrig haft
problemer med dem.

/Kenneth Iversen

Fra : Rune Holm

Dato : 20-06-02 00:34

En liten update er måske på sin plass.

Fikk mail ifra daglig leder i ITbutikken i dag, hvor han beklaget at
saken hadde tatt så lang tid.

Feilen lå i følge daglig leder hos Nikon, og han hadde i dag ringt
klaget på servicen der.

Og som han skriver i mailen:

"Vi kan derfor tilbyde:
1) Fuld kreditering
2) At du har kameraet inden for starten af næste uge"

Så ser det ut til at saken ender ok.

Uansett grunn til forsinkelsen får jeg iallefall mine penger tilbake,
og er i øyeblikket fornøyd med det.

Så, takk for svar og ha en fin sommer. Det skal jeg, med mange gode
digitalbilder i vente.

-Rune