Manglende opstartsbillede indtil Windows
Fra : S. Thomsen

Dato : 18-06-02 22:43

Nogen bud på hvad der kan være i vejen med et bundkort, hvor
"opstartsbillederne" ikke er med? Starter kun når selve Windows "går" på.
Dvs, man kan ikke komme ind i bios osv.
Stefan, Aalborg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-02 00:26

"S. Thomsen" <chemnitz@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen bud på hvad der kan være i vejen med et bundkort, hvor
> "opstartsbillederne" ikke er med? Starter kun når selve Windows "går" på.
> Dvs, man kan ikke komme ind i bios osv.

Har du nogle controllerkort med egen bios installeret, det kan nemlig give
dette symtom?

Claus

Fra : Morpheous

Dato : 19-06-02 00:37

har du prøvet at lave en genstart ?? eller en CRTL-ALT-DELETE inden Windows
går igang ???

jeg har selv sommetider problemet at jeg ikke når at ser starten .. og om
det kan skyldes at skærmen ikke lige når at blive klar (initialiseret, kan
man sige det) inde den er kommet videre i opstarten.

Kenneth

Fra : AA

Dato : 19-06-02 09:30

Måske er din computer så hurtig, at man derfor ikke når at se opstarten
Nej, jeg ville tro at det er skærmen den er i vejen med, fordi den ikke kan
vise det opløsning den nu bruger under opstart/bios (ved så ikke hvad den
bruger der).
Prøv hvis muligt med en anden skærm eller måske enda med et andet
grafikkort.

LHZ

Fra : TBC

Dato : 19-06-02 13:12

> [...]
> Nogen bud på hvad der kan være i vejen med et bundkort, hvor
> "opstartsbillederne" ikke er med? Starter kun når selve Windows "går" på.

Har du fået dig en digital skærm der udelukkende bruger DVI, så kan man
nemmelig opleve lignende symptomer idet man ikke får DVI billede før Windows
har indlæst skærmdriverne.

Indtil da er man nødt til at bruge det gamle VGA (til Bios f.eks)

TBC

Fra : Michael Thomsen

Dato : 19-06-02 14:25

Det kan også være pga. det er en bios fra f.eks. compaq, der skal man trykke
på SHIFT+F10 for at komme ind i biosen!

Find ud af hvilket bundkort du har og få en bios opdatering, så skulle den
være iorden!

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 10:36

On Wed, 19 Jun 2002 15:24:57 +0200, "Michael Thomsen"
<gichael@hunters.dk> wrote:

>Det kan også være pga. det er en bios fra f.eks. compaq, der skal man trykke
>på SHIFT+F10 for at komme ind i biosen!

På hvilken Compaq trykker du Shift + F10 ??

Fra : Martin S.

Dato : 22-06-02 12:43

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> På hvilken Compaq trykker du Shift + F10 ??

Jeg mener det kun er F10 uden Shift altså..
Martin

Fra : Anders Berg

Dato : 21-06-02 21:31

> [...]

> Nogen bud på hvad der kan være i vejen med et bundkort, hvor
> "opstartsbillederne" ikke er med? Starter kun når selve Windows "går" på.

Er den tilsluttet TV'et`? Altså med er kabel via TV-out?

Fra : S. Thomsen

Dato : 22-06-02 16:58

Tak for svarene. Vi prøvede et andet grafikkort, og nu funker det. Det var
et Matrox G200 Marvel. Og nu sidder et ATI Radeon i.
Tak for svarene.
Stefan, Aalborg

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-02 23:36

> Tak for svarene. Vi prøvede et andet grafikkort, og nu funker det. Det var
> et Matrox G200 Marvel. Og nu sidder et ATI Radeon i.
> Tak for svarene.
> Stefan, Aalborg

Dit G200 er ikke totalt dødt, du skal bare flashe
biosen på G200 kortet, så køre det igen under dos.

hade samme fejl på et G450 marvel

Jr.