/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Laaaaaangt netværks kabel!!
Fra : Stig Christensen


Dato : 18-06-02 21:33

Hej,

Jeg vil gerne forbinde en PC med en ADSL router med et netværkskabel. Alt
det har jeg prøvet før, men nu er afstanden 40 meter!!.
Kan det lade sig gøre og hvilken kabel type skal man bruge? Kabelet bliver
gravet ned i jorden i et elektriker rør!

vh

Stig



 
 
Thomas Nørgaard (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 18-06-02 22:03

> Hej,
>
> Jeg vil gerne forbinde en PC med en ADSL router med et netværkskabel. Alt
> det har jeg prøvet før, men nu er afstanden 40 meter!!.
> Kan det lade sig gøre og hvilken kabel type skal man bruge? Kabelet bliver
> gravet ned i jorden i et elektriker rør!
>

Ja, det er ikke noget problem, grænsen går omkring 100m afhængigt af kabel
og støjforhold. Hvad angår typen af kabel skal du have et der er beregnet
til nedgravning, for selvom du graver det ned i et rør vil det stadigvæk
blive udsat for frost og fugt (medmindre du graver det ned til frostfri
dybde 90 cm.)
Du kan sikkert købe det hos den lokale el-installatør.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002




Jönson (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Jönson


Dato : 18-06-02 22:49

Kablet hedder: RJ45

:)



Peter Hindsgaul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 18-06-02 22:55

Jönson wrote:
> Kablet hedder: RJ45

Er det ikke nærmest stikkene der hedder sådan?

vh
Peter



henrik (19-06-2002)
Kommentar
Fra : henrik


Dato : 19-06-02 00:21


"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote in message
news:3d0fac63$0$683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jönson wrote:
> > Kablet hedder: RJ45
>
> Er det ikke nærmest stikkene der hedder sådan?

Jo



Jönson (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Jönson


Dato : 19-06-02 12:31


"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d0fc048$0$677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote in message
> news:3d0fac63$0$683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jönson wrote:
> > > Kablet hedder: RJ45
> >
> > Er det ikke nærmest stikkene der hedder sådan?
>
> Jo



Når du nu siger det... jo....
Sorry....



Henrik Holm Jensen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Holm Jensen


Dato : 19-06-02 05:53

Kablerne hedder CAT5 eller CAT5e
og stikkene til hver ende hedder RJ45

--
Henrik
"Jönson" <I-HATE-SPAM@FUCK-DIG.LORT> wrote in message
news:3d0faaf8$0$716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kablet hedder: RJ45
>
> :)
>
>



Martin Mann (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Mann


Dato : 19-06-02 16:19

Henrik Holm Jensen wrote:
> Kablerne hedder CAT5 eller CAT5e

Nix ...

Kablet hedder UTP (Unshielded Twisted Pair) og skal over holde kravene
til Cat 5 (Category 5) for at kunne understøtte 100base-TX.

UTP kabel kan godt fås i en udendørsversion, men jeg tror ikke den lokal
elektrikker ligger inde med det.

Maksimum reél kabellængde er 90m.

> og stikkene til hver ende hedder RJ45

jep


Mvh
Martin




Per K. Nielsen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 19-06-02 17:12

On Wed, 19 Jun 2002 17:18:55 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
wrote:

>
>Maksimum reél kabellængde er 90m.

Hvad i alverden bygger du det på?
--
Per K. Nielsen

henrik (19-06-2002)
Kommentar
Fra : henrik


Dato : 19-06-02 18:22


"Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message
news:l9b1husvh35po23km8759fjftebqvblm82@4ax.com...
> On Wed, 19 Jun 2002 17:18:55 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
> wrote:
>
> >
> >Maksimum reél kabellængde er 90m.
>
> Hvad i alverden bygger du det på?

Vil jeg også gerne vide. Kommer da helt an på hvilket kabel det er.



Per K. Nielsen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 19-06-02 18:32

On Wed, 19 Jun 2002 19:21:32 +0200, "henrik" <henrik@hotmail.com>
wrote:

>> Hvad i alverden bygger du det på?
>
>Vil jeg også gerne vide. Kommer da helt an på hvilket kabel det er.

Hvis kablet er Cat5 eller højere, og i øvrigt er klemt rigtigt på
stikkene *skal* det kunne nå 100m.

--
Per K. Nielsen

Martin Mann (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Mann


Dato : 20-06-02 19:32

henrik wrote:
> "Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message
> news:l9b1husvh35po23km8759fjftebqvblm82@4ax.com...
>
>>On Wed, 19 Jun 2002 17:18:55 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
>>wrote:
>>
>>
>>>Maksimum reél kabellængde er 90m.
>>
>>Hvad i alverden bygger du det på?

Man skal også tænke på, at lederne, der jo er snoede, i realiteten er
længere end 90 meter, selvom selve kablet er præcis 90m.


>
>
> Vil jeg også gerne vide. Kommer da helt an på hvilket kabel det er.

Nej. Sådan er standarden. Se også Steens indlæg lidt længere nede.

Mvh
Martin



Steen Suder (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 19-06-02 21:57

On Wed, 19 Jun 2002 18:11:42 +0200, Per K. Nielsen wrote:

> On Wed, 19 Jun 2002 17:18:55 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
> wrote:
>
>
>>Maksimum reél kabellængde er 90m.
>
> Hvad i alverden bygger du det på?

Op til 90m til installation og max. 10m til patch.
Det betyder også at du kan køre 100m hvis der ikke er samlinger.

Selvfølgelig kan man få noget til at "virke" med længere længder, men så
er man uden for normen.

--
Steen

Ukendt (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-02 09:56

> Ja, det er ikke noget problem, grænsen går omkring 100m afhængigt af kabel
> og støjforhold. Hvad angår typen af kabel skal du have et der er beregnet

Passer ikke helt. Jeg har haft trukket et kabel på 180 meter, som virkede
fint. Jeg er i den fine situation at have en god kammerat der er i
entreprenør-branchen og de skulle nedrive nogle bygninger. I den forbindelse
trak han et kabel ud af væggen på 180 m. (+/- 10 meter) som jeg fik... Det
har vi nu haft liggende op langs gaden og ind til en kammerat - og vi delte
min ADSL og spillede SOF...

Jeg går lige ind og ser hvad der står på det - det er sådan et stift
kabel...

Nå - lad mig se... Der står:
ABBNK FTP Flame ret. IEC 60332-1 75C 2x4x2/0.5 ISO/IEC 11801 / EN 50173
CATEGORI 5 3P-VERIFIED, ABB P/N 791881 PROD.NO 813312/1

Mvh
Allan



Povl H. Pedersen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 23-06-02 07:05

In article <3d143b82$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> wrote:

> > Ja, det er ikke noget problem, grænsen går omkring 100m afhængigt af kabel
> > og støjforhold. Hvad angår typen af kabel skal du have et der er beregnet
>
> Passer ikke helt. Jeg har haft trukket et kabel på 180 meter, som virkede
> fint. ...

Jeg går ud fra, at i ikke kører 100mbit ?

complex@pc.dk (23-06-2002)
Kommentar
Fra : complex@pc.dk


Dato : 23-06-02 08:23

jeg har som forsøg prøvet 300 m enda i form at den hel rulle kabel
(det virker så som en spole) der samler støj op.
Direkte mellem 2 computere m/ 3com netkort


Ingen problemer
Dermed ikke være sagt at det virker altid, de lokale forhold
har STOR betydning ligesom fælles edb jord har.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.


On Sun, 23 Jun 2002 08:04:44 +0200, "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>In article <3d143b82$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> "Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> wrote:
>
>> > Ja, det er ikke noget problem, grænsen går omkring 100m afhængigt af kabel
>> > og støjforhold. Hvad angår typen af kabel skal du have et der er beregnet
>>
>> Passer ikke helt. Jeg har haft trukket et kabel på 180 meter, som virkede
>> fint. ...
>
>Jeg går ud fra, at i ikke kører 100mbit ?


Povl H. Pedersen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 23-06-02 14:20

In article <hhtahu4abvo3puttrtn9070f85rnl1ti5g@4ax.com>, complex@pc.dk
wrote:

> jeg har som forsøg prøvet 300 m enda i form at den hel rulle kabel
> (det virker så som en spole) der samler støj op.
> Direkte mellem 2 computere m/ 3com netkort
>
>
> Ingen problemer
> Dermed ikke være sagt at det virker altid, de lokale forhold
> har STOR betydning ligesom fælles edb jord har.

Havde en forventning om, at latency vill være et problem. Men når jeg
tænker over det, så er collision detection jo ikke et problem
punkt-til-punktda send og modtag i fuld duplex er forskellige collision
domains.

Ukendt (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-02 10:09


> > Passer ikke helt. Jeg har haft trukket et kabel på 180 meter, som
virkede
> > fint. ...
>
> Jeg går ud fra, at i ikke kører 100mbit ?

Jo da! Hvem kører 10 Mbit nu om stunder?

Mvh
Allan



XoDeus (25-06-2002)
Kommentar
Fra : XoDeus


Dato : 25-06-02 17:05



> Jeg vil gerne forbinde en PC med en ADSL router med et netværkskabel. Alt
> det har jeg prøvet før, men nu er afstanden 40 meter!!.
> Kan det lade sig gøre og hvilken kabel type skal man bruge? Kabelet bliver
> gravet ned i jorden i et elektriker rør!

Det kan uden problemer lade sig gøre med 45 meter. Det bruger jeg
selv.
kører meget stabilt!


//XoDeus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste