Bærbar contra Stationær
Fra : Thomas Smith

Dato : 18-06-02 18:17

Jeg overvejer at udskifte min stationære, den trænger til pension, med en
bærbar. Jeg har overvejet en Dell Inspiron 8200.
Maskinen vil blive brugt op til 10 timer i døgnet og vil for det meste være
tilsluttet stikkontakten. Vil dette slide for meget på batteriet og
maskinen?
Er der nogen der gider dele deres erfaringer omkring denne maskine, når den
bliver brugt som dagligsdags maskine, altså til lidt af hvert.

MVH Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-06-02 19:29

In article <3d0f6af2$0$80402$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Thomas Smith" <ts@coreit.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen der gider dele deres erfaringer omkring denne maskine, når den
> bliver brugt som dagligsdags maskine, altså til lidt af hvert.

Husk at købe:

Optisk mus
Godt tastatur

til når du bruger den samme sted.

Du får ikke helt samme hastighed som i en rigtig desktop maskine da
harddisken f.eks. er 4500 eller 5400 omdr. mod 7200 i de stationære. Så
du skulle måske overveje en ekstern firewire harddisk i fuld størrelse.

Fra : Leony

Dato : 19-06-02 08:36

"Thomas Smith" <ts@coreit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> tilsluttet stikkontakten. Vil dette slide for meget på batteriet og

Jeg ville seriøst overveje at købe en stationær igen. Du skal kun købe en
bærbar hvis du virkelig har brug for at den er bærbar, dvs sige du skal
slæbe den frem og tilbage på arbejde osv.
Hvis du køber en stationær får du over dobbelt så meget computer, som du får
hvis du køber en bærbar og prisen er kun det halve. En stationær computer er
også nemmere/billigere at opgradere.
Hvis du alligevel køber en bærbar (det gør du jo sikkert), så husk at købe
et ordentligt tastatur/mus, sådan som Povl foreslog.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/