Sms - nyhedsbesked
Fra : Lars

Dato : 18-06-02 15:21

Er det nogen der har erfaringer med SMS, hvor lejer man Gateway osv..?

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 20:01

Lars wrote:
> Er det nogen der har erfaringer med SMS, hvor lejer man Gateway osv..?

TDC, Sonofon og Telia, er lige dem jeg kan huske, men det er ikke
billigt... Men de kan hjælpe dig, men du skal nok ikke regne med at få
nogle priser hevet ud af dem lige med det samme, men det er jo ikke
farligt at spørge dem ad.

Den nemmeste løsning er at ringe til de forskellige teleudbydere og høre
om det er noget de kan levere...

René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult      ---   http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45

Fra : Ace

Dato : 19-06-02 10:34

http://www.programmersresource.com/tips/tip112.asp ?

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D0F835C.6040306@schultzconsult.com...

Fra : Informationskontoret

Dato : 20-06-02 09:47

"Ace" <alpace@iname.com> skrev i en meddelelse
> http://www.programmersresource.com/tips/tip112.asp ?
>

> "Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
> meddelelse news:3D0F835C.6040306@schultzconsult.com...

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder med samme system. Vi skal til at sende
og modtage SMS beskeder og det skal foregå på vores hjemmeside.
Den billigiste og hurtigeste løsning er at købe et GSM modem til ca. 2250
kr.
i modemet skal du have et alm. telekort hvor du så får et 8 cifret nr. du
kan sende og modtage på.
Det koster så alm. sms takst at sende...
Du kan have undergrupper det vil sige at når folk sender beskeder med
eksempelvis "info" i starten kan de blive lagt i en mappe.
Der efter skal du have et Gateway program. ca pris 5000
Alt dette også skal du selv programere selve beskeddelen i xml...
Så der er noget at se til men man kan lave en løsning til ca. 10000 kr.
;)
Med venlig hilsen
Per Størup Nielsen
Lokalforsvarsregion Fyn, Syd- og Sønderjylland

Fra : Informationskontoret

Dato : 20-06-02 09:49

Glemte lige et link... læs mere her: www.winsms.com

Fra : Lars

Dato : 20-06-02 22:09

Jeg skal kun sende, men har hørt at det også koster penge nu... (derfor at
besked.dk osv lukker) Sonofo mm er ikke til megen hjælp...

/Lars

Fra : Informationskontoret

Dato : 21-06-02 07:22

"Lars" <lars@nogetfx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal kun sende, men har hørt at det også koster penge nu... (derfor at
> besked.dk osv lukker) Sonofo mm er ikke til megen hjælp...

> [...]
Ha.. SONOFON... nej de hjælper ikke en meter.. Prøv engang at kikke på:
http://www.zonith.com
Her kan du sikket få den ide du mangler