Modemproblem.
Fra : Tove Krieger

Dato : 18-06-02 15:18

Hej gruppe.

Jeg har prøvet een gang før at hente hjælp, men det svar jeg fik kunne
desværre ikke bruges.

Det er min datters modem det drejer sig om. Det er et Blue Byte 56k
(internt) modem. Det er tilsluttet computeren med det lille klare modemstik
med klemmen, og er efter min bedste overbevisning konfigureret korrekt.
Driveren er certificeret af Microsoft (hun har Windows XP), og toneopkald er
aktiveret. Det fungerede fint med Windows ME. Jeg ved ikke om det er en
manglende konfigurering af com-porten eller hvad, men man kan ikke kalde op,
der er ingen klartone. Mon nogen ved hvad jeg kan gøre ? På forhånd tak.

Venlig hilsen
Tove

Fra : [5500]Peter Ravn

Dato : 18-06-02 16:46

Har du set om det står til den rigtige comport.?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-06-02 17:18

Peter Ravn skrev: har du set om det står til den rigtige com port?

Modemet installerer automatisk på com port 3. Jeg er ikke klar over om det
er den rigtige.

Mit eget externe modem sidder på com port 1, men det er jo også et helt
andet stik.

Så vidt jeg husker er der slet ikke tilsluttet noget til comport 1 eller 2
hos min datter. Derfor forstår jeg ikke, at modem'et bliver installeret
automatisk på port 3. Jeg har prøvet at ændre porten, men næste gang vi
booter så er det tilbage på com port 3.

Jeg aner, på trods af min efterhånden store viden om computere, hvad jeg
skal stille op.

Venlig hilsen
Tove

Fra : Klitgaard

Dato : 18-06-02 23:21

"Tove Krieger" <mivser@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Modemet installerer automatisk på com port 3. Jeg er ikke klar over om det
> er den rigtige.

Det er det. COM1 og COM2 er jo fysiske porte bag på computeren mens Windows
opretter en "virtuel" comport til det interne.

Men nogen løsning har jeg desværre ikke - kan det diagnosticeres?
--
....Klitgaard

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 19-06-02 08:25

"Tove Krieger" <mivser@get2net.dk> writes:

> [...]
> hos min datter. Derfor forstår jeg ikke, at modem'et bliver installeret
> automatisk på port 3. Jeg har prøvet at ændre porten, men næste gang vi

Prøv at slå COM 1 fra i BIOS. COM1 og 3 deler så vidt jeg husker IRQ,
det kan jo være det som maskinen ikke magter at administrere.

Det kan godt være at dit modem bliver til COM1 hvis du gør det, men
det sker der vel ikke noget ved?

Er det et PCI eller ISA modem?

Christoffer Olsen