Det er SÅ frustrerende...
Fra : f00ge

Dato : 18-06-02 13:17

Da jeg fik mit Pro@ccess ADSL 2024/512 i marts, var jeg lykkelig over mine
nye, lave pingtider i onlinespil (havde ISDN før).

Jeg lå på omkring 90ms på UK servere. (UK er, hvor jeg spiller 95% af tiden)
I Danmark fik jeg helt ned til 50ms.

Efter en måneds tid, begyndte pingen at snige sig op på 100 på UK servere.
Måneden efter til 110ms.
Og nu er den på 130-140ms. Det er det samme, som jeg fik med ISDN. - Altså
en forværring på omkring 30% !
I DK er den steget 10-15%.
Det er, i øvrigt, på alle udenlandske servere, at pingen er stadig
drastisk - ikke kun UK.

Jeg kender flere, som jeg spiller sammen med, der også er på Proccess
2024/512 - og deres ping er ikke steget. Den er, som den var, da de fik
ADSL.
Det samme gælder i øvrigt alle TDC kunder, jeg kender.

Altså må det betyde, at TDC's net/linjer/udstyr ikke er blevet forringet.
Mit udstyr kan det ikke heller være.
Det kan vel kun være min lille central, der er gået kold.

Jeg har ikke engang orket at ringe til TDC for at brokke/forhøre mig om alt
dette, da jeg ved, deres svar bare vil være noget á la:

TDC: Har du den båndbredte, du betaler for?
Lille mig: Ja.
TDC: Har du packet loss?
Lille mig: Nej.
TDC: Så klap i, og hold op med at spilde vores tid. - Du får dét, du betaler
for.

:(

Hvorfor har jeg så lavet dette indlæg?
Jeg ved det ikke, faktisk.
Måske håber jeg på, at én eller anden kommer og siger, det hele nok skal
ordne sig.
Måske er det bare for at lufte min frustration et sted.

;(

Nu skal jeg nok lade jer være.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 18-06-02 15:35

f00ge wrote:
> [...]
> nye, lave pingtider i onlinespil (havde ISDN før).
>
> Jeg lå på omkring 90ms på UK servere. (UK er, hvor jeg spiller 95% af tiden)

jeg får under 50ms i Danmark.. men jeg bor i Finland, så din er da vist
helt gal.. jeg har forøvrigt en 512/256 :)

2mbit var da lige i overkanten til spil.. måske det ville hjælpe at
sætte hastigheden ned! ;)

Dennis

Fra : f00ge

Dato : 18-06-02 17:48

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote:

> jeg får under 50ms i Danmark.. men jeg bor i Finland, så din er da vist
> helt gal..

Nja.. det kommer jo an på, hvordan du måler det, og med hvilket spil.
Det her er UT på statnet (F6)

Det, jeg er frustreret over, er, at den var lav for to måneder siden. Og nu
er den ikke en pind bedre, end mit ISDN var.
Bevares, bevares, jeg har da bedre båndbredte nu. Men nu er det ping, vi
snakker om.

> 2mbit var da lige i overkanten til spil.. måske det ville hjælpe at
> sætte hastigheden ned! ;)

Har også overvejet at nedgradere. Men jeg betalte jo det hvide ud af øjnene,
dengang jeg oprettede det. Så... det ville være lidt spildte penge. :/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 16:59

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Nja.. det kommer jo an på, hvordan du måler det, og med hvilket spil.
> Det her er UT på statnet (F6)

Spilping afhænger vist af flere faktorer.
Hvad er dit RTD til serverne?

Fra : f00ge

Dato : 19-06-02 00:33

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Hvad er dit RTD til serverne?

Hvad er RTD, og hvordan måler jeg det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-06-02 07:37

> Hvad er RTD, og hvordan måler jeg det?

Round Trip Delay
Det du måler med ping i kommandofortolkeren (DOS) og ikke i dit spil

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 18-06-02 23:25

f00ge wrote:

> [...]
> dengang jeg oprettede det. Så... det ville være lidt spildte penge. :/

det skete ikke tilfældigvis lige omkring der hvor du installerede
WindowsXP vel ?

Fra : f00ge

Dato : 19-06-02 00:33

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote:

> det skete ikke tilfældigvis lige omkring der hvor du installerede
> WindowsXP vel ?

Nope. Det er det samme, uanset OS. Og uanset PC. (har tre)

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 16:57

> Måske håber jeg på, at én eller anden kommer og siger, det hele nok skal
> ordne sig.

Det skal nok ordne sig.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-06-02 21:03

On Tue, 18 Jun 2002 14:16:49 +0200, "f00ge"
<f00ge@***REMOVE***gmx.net> wrote:

>Altså må det betyde, at TDC's net/linjer/udstyr ikke er blevet forringet.
>Mit udstyr kan det ikke heller være.
>Det kan vel kun være min lille central, der er gået kold.

Min maskine begyndte også at blive mere og mere sløv, så fandt jeg
ad-aware til at fjerne spyware fra computeren efter at have kørt det
program en gang, og fået fjernet over 100 stk. spyware, så gik det
hurtiger igen. find det på www.lavasoft.nu

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.