Ekstern brænder
Fra : Kristoffer Karkov

Dato : 18-06-02 01:32

Hej

Hvorfor er en ekstern brænder så dyr i forhold til en intern? - det er jo
ikke så fedt når jeg nu har en bærbar pc. Kan man tilslutten en intern til
en bærbar?

Kristoffer

Fra : Leony

Dato : 18-06-02 06:32

"Kristoffer Karkov" <k_karkov@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er en ekstern brænder så dyr i forhold til en intern? - det er jo
> ikke så fedt når jeg nu har en bærbar pc. Kan man tilslutten en intern til
> en bærbar?

Det kan du godt, men det koster sådan et kabinet:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=TT-MR2000
den kan også fåes som USB 2.0

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Rinder

Dato : 18-06-02 09:33

> Hvorfor er en ekstern brænder så dyr i forhold til en intern? - det er jo
> ikke så fedt når jeg nu har en bærbar pc. Kan man tilslutten en intern til
> en bærbar?

Umiddelbart kan jeg ikke forstå at du synes at en ekstern brænder er dyr.
Okay du har ret - det er dyrere end en tilsvarende intern, men de er jo også
blevet sindssygt billige.

Hvis jeg var dig ville jeg se sådan her på det:
For ikke så lang tid siden (godt og vel et år) var Plextor det foretrukne
mærke. Det kunne godt lade sig gøre at købe en billigere brænder, men så
vidste man også godt at kvaliteten var derefter. Derfor købte mange Plextor
for at få en god brænder. Efter dette har markedet (efter min mening) ændret
sig. Okay Plextor er nok stadigvæk det bedste, men for den halve pris af en
Plextor kan man nu få en nærmest tilsvarende brænder (eks. Lite-On). Hvis vi
så lige et øjeblik forestiller os at Lite-On ikke var så billige, men
stadigvæk lige så god kvalitet som Plextor, skal vi så prøve at kigge lidt
på priserne:

LXR-24101A External Retail 40X/24X/10X / 2MB / USB2.0 1.345 kr
PlexWriter PX-W4012TA Internal Retail 40X/40X/12X / 4MB / IDE 1.173 kr.

Hold da kæft en ekstern Lite-On koster ikke mere end 170,- mere end en
tilsvarende intern Plextor!

Nå det blev en lang historie om ingenting. Jeg mener blot 1345,- for en
ekstern 40x brænder er kanonbilligt.
Det kan dog godt være at du får problemer med USB 2.0 på den bærbare.

/Peter

Fra : Kristoffer Karkov

Dato : 18-06-02 09:50

"Peter Rinder" skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstern 40x brænder er kanonbilligt.
> Det kan dog godt være at du får problemer med USB 2.0 på den bærbare.

- det er jo stadig godt det dobbelte af en intern brænder fra Lite-On - er
der nogen logisk forklaring på det? Jeg har USB stik, på den bærbare - men
ikke USB 2.0 - kan jeg så ikke bruge sådan et stik?

Kristoffer

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-06-02 11:45

On Tue, 18 Jun 2002 10:50:08 +0200, "Kristoffer Karkov" <k_karkov@hotmail.com> wrote:

>Jeg har USB stik, på den bærbare -
>men ikke USB 2.0 - kan jeg så ikke bruge sådan et stik?

Ja - USB er bagud kompatibel, men det vil ikke køre hurtigt.

Alternativt kan du købe et USB 2.0 PCI eller PCMCIA kort.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 18-06-02 12:50

Kristoffer Karkov skrev:
> Jeg har USB stik, på den bærbare - men
> ikke USB 2.0 - kan jeg så ikke bruge sådan et stik?

Køb et PCMCIA --> USB 2 kort.
Jeg har selv købt et fra Adaptec og en Plextor 24 speed brænder (begge
dele fås hos IT butikken), sætter du brænderen til din normale USB 1.1
port, så kan du kun brænde 4 speed.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Michael Hansen

Dato : 19-06-02 19:04

Jeg købte også et usb 2.0 kort bare hos zitech til ca. 500 med to porte og
en plextor brænder 24 x 10 x 40, som jeg alt kører på en 200 mhz. Det er
kører uden problemer, så det kan godt anbefales!
Michael
Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D0F1E7F.5C6BD2C7@olsen.dk...