Transport af sejlbåd fra Stockholm
Fra : Jørgen

Dato : 18-06-02 00:56

Hej

Jeg er vist lige på vippen til at købe en 27 fods sejlbåd, som p.t. befinder
sig i udkanten af Stockholm.
Nu er jeg så lige midt i den store diskussion med mig selv: Skal jeg sejle
båden hele vejen hjem til Limfjorden, eller skal jeg få den kørt til
Göteborg/Varberg/Vestkysten, og så sejle den hjem derfra.
Mine spørgsmål til gruppen er: Er der andre der har sejlet fra
Stockholms-området til Limfjorden, og hvor længe var I om det?
Er der andre, der via landtransport har fået kørt en båd fra Stockholm til
den svenske vestkyst - og hvad kostede det? .. meget gerne
navn/telefonnummer/link/url på vognmanden!

En forhåbentlig snart lykkelig skipper med foden på eget dæk

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 18-06-02 05:56

Tillykke med båden. Hvorfor ikke sejle igennem søerne og Götakanalen hjem,
det er så absolut den korteste vej, og det koster ikke en formue i
sluseafgifter o.s.v.

Jens Lundgaard

Fra : @ndersson

Dato : 18-06-02 08:48

"Betina, Silje og Jens" <mananura@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med båden. Hvorfor ikke sejle igennem søerne og Götakanalen hjem,
> det er så absolut den korteste vej, og det koster ikke en formue i
> sluseafgifter o.s.v.
>
> Jens Lundgaard

Det er så med masten lagt ned eller hvad..? og har besætningen erfaring i at
rigge mast til igen når man skal ud på åbent hav... Men det lyder som en
rigtig fed ide til en perfekt sommerferie..

--
Hilsen

Andy (2630)
skrivtilandy@12move.dk
En glad sejler fra Brøndby Havn
www.brondbyhavn.dk/

Fra : Aksel

Dato : 18-06-02 10:38

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> rigge mast til igen når man skal ud på åbent hav... Men det lyder som en
> rigtig fed ide til en perfekt sommerferie..

Nej, man behøver ikke at lægge masten ned for at sejle på Götakanalen.

--
Aksel

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 21-06-02 19:58

Nej nej, man kan sejle igennem med mast på, husk at inlægge 14 dage til
sejlads på Vänern også.

Fra : Richard Chisnall

Dato : 18-06-02 20:24

> Jeg er vist lige på vippen til at købe en 27 fods sejlbåd, som p.t.
befinder
> sig i udkanten af Stockholm.

Med en frisk besætning, burde du kunne sejle hele vejen syd om Sverige og
hjem indenfor 14 dage. Den svenske østkyst er vildt smukt.

/Richard

Fra : Ole

Dato : 05-07-02 22:42

Prøv jysk bådtransport i vejen, de kører af og til til sverige og er
rimelige med priserne...

...som de andre dog siger, har du tid så sejl hjem og nyd sommeren..

vh
ole