TV-Out problem - intet billede
Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-06-02 00:50

Hej NG

Jeg har et ASUS Geforce 4400 kort med tv-out, men kan ikke få et billede
frem på mit tv som er et samsung 29" med scart-indgang (kan tage
RGB-signal).

Jeg bruger nyeste NVIDIA reference driver, men har også forsøgt mig med
ASUS´s egen.

I "nView" fanen i driveren er alle muligheder grayede ud, den kan ikke
detecte andre displays. (og jo tv´et er tændt og stillet på den rigtige AV
indgang)

Kablet er et komposit kabel med gult RCA-stik i den ene ende og scart i den
anden.

Mvh. Stig

Fra : Klaus Petersen

Dato : 18-06-02 02:12

> I "nView" fanen i driveren er alle muligheder grayede ud, den kan ikke
> detecte andre displays. (og jo tv´et er tændt og stillet på den rigtige AV
> indgang)

Mine erfaringer er, at Nvidia's detector af skærme ikke altid virker - så
man
dermed ikke kan skifte til TV. Men jeg fik løst problemet ved at bruge
programmet TV-Tool, som du kan downloade en demo af her:

http://tvtool.info/index_e.htm

Klaus.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-06-02 08:53

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote:

> [...]
> dermed ikke kan skifte til TV. Men jeg fik løst problemet ved at bruge
> programmet TV-Tool, som du kan downloade en demo af her:

Hej Klaus

Nu har jeg prøvet TV-tool, det giver desværre heller intet billede på mit
tv, men tak for tippet.

Mvh. Stig

Fra : JOHANSEN

Dato : 18-06-02 13:07

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har et ASUS Geforce 4400 kort med tv-out, men kan ikke få et billede
> frem på mit tv som er et samsung 29" med scart-indgang (kan tage
> RGB-signal).
cut

> Kablet er et komposit kabel med gult RCA-stik i den ene ende og scart i
den
> anden.
>
> Mvh. Stig

Hej Stig

Er du sikker på at dit TV kan modtage compositsignal via SCART ?
Hvis du ser på medsendte link (ilu. af SCART) er composit og RGB ikke det
samme.
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

(correct me if i'm wrong)

Hvis dit grafikkort har S-Video ud kan du sikkert bedre benytte denne
(S-Video --> SCART)
Hvis ikke mener jeg du skal benytte en konverter for at det virker.

Jeg er lidt på "gyngende grund" i mit svar, men kik selv lidt mere på
linket.
--
mVh
Jens

Fra : Stig Holmberg

Dato : 19-06-02 14:05

"JOHANSEN" <News@Johansen.NEJ_TAK.dk> wrote:

> [...]
> Hvis ikke mener jeg du skal benytte en konverter for at det virker.
>
> Jeg er lidt på "gyngende grund" i mit svar, men kik selv lidt mere på

Tak for dit forslag, jeg har nu fået hul igennem til TV-et, det skete efter
jeg havde indlæst ASUS egen driver til grafikkortet istedet for NVIDIA´s
referencedriver som jeg ellers plejer at bruge. Så derfor fik jeg lyst til
at prøve med s-vhs i stedet for composit, og gik ud og købte et sådant kabel
(med scart i den ene ende og s-vhs stik og 2 rca-stik til lyd i den anden
ende). Det giver godt nok et billede men det er kun i sort/hvid, så nu vil
jeg nok forske lidt i det, har du noget bud? Selv gætter jeg på at mit tv er
for antikt selv om alle ledninger er ført igennem på scart-stikket (det kan
jeg se i manualen på mit tv).

Mvh. Stig

Fra : Johansen

Dato : 21-06-02 00:22

> [...]
er
> for antikt selv om alle ledninger er ført igennem på scart-stikket (det

SORT/HVID problemet skyldes ofte at TV-Out i driveren er sat til
NTSC i stedet for PAL G/B som vi kører her på danske breddegrader (men det
mener jeg nu du har tjekket jvf. dit første indlæg)
- tjek det lige igen.
Hvis du har mere end en SCART ind på dit TV, så prøv evt. at flytte SCART
stikket.
Hvis ikke dette hjælper, så er jeg også tom for ideer.

Jeg havde selv en del probl. med mit eget garfikkort og TV-out i starten,
mit kører sjovt nok bedst med Nvidia's Detonator i stedet for Pallit som har
fabrikeret kortet - men sådan er der jo så meget der ikke er logisk

--
Venlig hilsen
Jens

Fra : Stig Holmberg

Dato : 21-06-02 16:12

> [...]

har
> fabrikeret kortet - men sådan er der jo så meget der ikke er logisk

Hej Jens

Ja og jeg har sat den på PAL -man kan vælge mellem PAL/B og PAL/G - har
prøvet begge dele.

Og har prøvet begge scart-indgange.

Der er nok ingen vej uden om et nyt tv.

Mvh. Stig

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-06-02 08:20

Prøv også at læse mit indlæg fra 7/6-23:24 og dens tråde (TV-Out problemer).

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 22-06-02 23:09

> [...]
> lidt i det, har du noget bud? Selv gætter jeg på at mit tv er
> for antikt selv om alle ledninger er ført igennem på scart-stikket

Jeg bruger selv et program, tvtool, til at håndtere mit tv-out. Eneste grund
er egentlig at jeg så også kan se på monitoren. Omend alt, så kan man der
vælge om forbindelsen gennem kablet skal være s-vhs eller vhs. Stiller jeg
den på s-vhs, bliver billedet sort/hvid. Stiller jeg den derimod på vhs
toner den frem i flotte farver. Aner ikke om det tjælper.

/Carsten