PSU brændt af for anden gang... bundkortet~
Fra : Japster

Dato : 18-06-02 00:00

Hej NG.

Min venindes computers PSU er nu brændt af for anden gang. Jeg skiftede den
netop idag, fordi den gamle havde givet et ordetlig lysglimt og et brag, det
har man jo prøvet før. Men da jeg satte den anden i, kunne den ikke tænde og
efter et halvt minuts tid gik den også op i røg.

hvad kan det skyldes?? Kan det være bundkortet der gør det? Sidder der ikke
sikringer på både 220v og 12v siden af svinet?

Og nej, det er ikke det gode gamle 110v trick!! :)

Håber I ka hjælpe!

-Japster

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-06-02 11:04

> [...]
ikke
> sikringer på både 220v og 12v siden af svinet?

Det er højst sandsynligt en harddisk der er stået af...

> -Japster

- Martin

Fra : Henning

Dato : 18-06-02 11:41

On Tue, 18 Jun 2002 01:00:29 +0200, "Japster"
<dsl55115@vip.cybercity.dkNOSPAM> wrote:

> [...]
>har man jo prøvet før. Men da jeg satte den anden i, kunne den ikke tænde og
>efter et halvt minuts tid gik den også op i røg.

Tilfældigheder - eller store udsving på 220-v siden. Et defekt
bundkort el. andet på sekundærsiden får blot strømforsyningen til at
lukke ned.

Fra : The_MaXx

Dato : 18-06-02 00:46

> [...]
ikke
> sikringer på både 220v og 12v siden af svinet?

Ja det kan udemærket være bundkortet. Jeg har ikke selv erfaringer med det,
men en ven havde et bundkort der også brændte flere bundkort af før han fik
det skiftet...

The_MaXx