Fil og printerdeling problemer med Norton
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 17-06-02 22:37

Hejsa, jeg vil gerne dele mine filer og min priter mellem to computere med
win 98 som sidder på en adsl-forbindelse.
Mit problem er at hvis jeg starter computeren op med Norton Internet
Security bevirker det at jeg ikke kan se comp1 fra comp2 og omvendt. Når jeg
starter computeren op uden at Norton kører virker netværket fint. Hvis jeg
tænder for Norton senere virker netværket også fint. Det virker altså kun
som om det er ved opstart at der er problem (Men det kan godt være at det er
mig som tager fejl)
Jeg ville jo gerne have Norton til at køre hele tiden, så er der nogen som
ved hvor i Norton man kan slå fra at en bestemt ip gerne må komme ind på
computeren (eller lign som ville få netværket til at virke med Norton
kørende)?

(Denne besked er også postet i dk.edb.sikkerhed)

Med venlig hilsen
Vibeke

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-06-02 23:01

<snip>
> [...]
> ved hvor i Norton man kan slå fra at en bestemt ip gerne må komme ind på
> computeren (eller lign som ville få netværket til at virke med Norton
<snip>

Gå ind i norton og find punktet "Internet Zone Control"
(hvis du har flere norton produkter ligger det under "personal Firewall")
Tilføj de nødvendige IP adresser eller en range af adresser som skal være
"trusted" gør det på begge maskiner og nu skulle dit netværk virke. Hvis det
altså var det der var problemet

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 18-06-02 09:11

> [...]
> Tilføj de nødvendige IP adresser eller en range af adresser som skal være
> "trusted" gør det på begge maskiner og nu skulle dit netværk virke.

Okay, det lyder rigtig godt, det vil jeg prøve.
Min svigerfar har McAfee liggende, hvordan gør man det samme der?
Mvh
Vibeke

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-06-02 11:59

<snip>

> Okay, det lyder rigtig godt, det vil jeg prøve.
> Min svigerfar har McAfee liggende, hvordan gør man det samme der?
<snip>

Ved det ikke, har aldrig brugt McAfee.....