Støj i højttalerne
Fra : Rasmus S

Dato : 17-06-02 21:50

Der er konstant støj i mine højttalere som efterhånden må komme fra
lysnettet af?, eller hvad?
Det er ligemeget hvad lydkort jeg har i samt hvilke højttalere der er sat
på. Mic er slået fra, da den som regel giver en del støj.
Jg hører det hele tiden ... virkeligt belastende.

Mvh

Rasmus

MSI KT3 Ultra onboard audio
Athlon 1900+
512 PC2700
GF4 Ti4200

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 17-06-02 21:54

"Rasmus S" <scorpion@stofanet.dk> wrote in message
> Der er konstant støj i mine højttalere som efterhånden må komme fra
> lysnettet af?, eller hvad?

Har du et tændt lysstofrør i nærheden? I så fald er det sikkert derfor.

M.v.h.

Fra : Rasmus S

Dato : 17-06-02 21:56

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> wrote.

> Har du et tændt lysstofrør i nærheden? I så fald er det sikkert derfor.

Nix ... sidder iblandt normale lamper m. glødepærer ;).

Mvh

Rasmus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-02 22:05

In article <3d0e4b66$0$690$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> [...]

> på. Mic er slået fra, da den som regel giver en del støj.
> Jg hører det hele tiden ... virkeligt belastende.

Du har nok ikke jord på computeren. Det er ellers en god ting.

Alternativt kan man anvende edn fattiigmandsmetode, og sikre sig at alt
sammenkoblet udstyr får fase i samme side og 0 i samme side. Prøv altså
at vende et eller flere af dine stik 180 grade i kontakten.

Fra : FeZ

Dato : 17-06-02 22:12

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Du har nok ikke jord på computeren. Det er ellers en god ting.

Hvor meget jord skal der puttes på ?
--
FeZ

Fra : Rasmus S

Dato : 17-06-02 22:22

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote.

> [...]
> sammenkoblet udstyr får fase i samme side og 0 i samme side. Prøv altså
> at vende et eller flere af dine stik 180 grade i kontakten.

Takker for tippet, men har desværre ingen virkning :(.

Mvh

Rasmus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-06-02 22:58

Rasmus S skrev:

> [...]
>på. Mic er slået fra, da den som regel giver en del støj.
>Jg hører det hele tiden ... virkeligt belastende.

Prøv at dreje stikket i stikkontakten. Jeg har ingen forstand på
hvorfor det skulle hjælpe (noget med faser) - men jeg har selv oplevet
at det hjalp.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Fra : Miu

Dato : 18-06-02 00:08

Prøv evt. at mute din line-in !

Miu

<< Gone But Not Forgotten >>

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-06-02 02:19

Rasmus S wrote:
> [...]
> på. Mic er slået fra, da den som regel giver en del støj.
> Jg hører det hele tiden ... virkeligt belastende.

Har du overvejet om det kunne være Tinnitus? ;)

Fra : Svend Emil

Dato : 18-06-02 20:34

> Har du overvejet om det kunne være Tinnitus? ;)

hehe, men jeg oplever nogle gange at der kommer svag musik i mine højtalere.
Ikke noget jeg selv har sat i gang, og det er tit på polsk eller sådan
noget. Det er meget sjovt, men det sker ikke så tit.
--

--- Svend Emil (o: ---