hvilken type?
Fra : Anders Hansen

Dato : 17-06-02 19:50

Hejsa,
hvordan finder jeg ud af hvilken type en given pointer peger på?

På forhånd tak
/Anders

Fra : Morten Boysen

Dato : 17-06-02 20:39

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote in message
> Hejsa,
> hvordan finder jeg ud af hvilken type en given pointer peger på?

Se på typeid(), som er en del af <typeinfo> eller på dynamic_cast<>.

--
Morten Boysen

Fra : Anders Hansen

Dato : 18-06-02 20:50

OK

tak for hjælpen
/Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-02 22:25

In article <ebqP8.392$va.64960@news000.worldonline.dk>,
"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote:

> Hejsa,
> hvordan finder jeg ud af hvilken type en given pointer peger på?

Den peger altid på det dybe himmelrum: void
:)

Du kan kun se på declarationen hvad den pejer på, alternativt kan du
implementere noget typeværk, eller bruge hvad der eventuelt er i dit
programmeringssprog. Der er noget i Objective C, og hvist nok også i C++
som virker på objekter.

Men du kan ikke se om den pejer på char, unsigned char, int, etc.

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 19-06-02 15:27

> Hejsa,
> hvordan finder jeg ud af hvilken type en given pointer peger på?

RTTI (dynamic_cast) eller kig på MFC's RUNTIME_CLASS makroer.

---
Rasmus Christian Kaae
Home: kaae@daimi.au.dk (www.daimi.au.dk/~kaae)
Work: rasmus@3kings.dk (www.3kings.dk)