Så fik jeg min Athlon
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-06-02 19:27

Efter at ha kørt med min nye Athlon i ca. 3 timer, har den fungeret
upåklageligt.

Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.

Er det meget normalt ?

Thomas

Fra : Peter Binderup

Dato : 17-06-02 20:15

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message news:ael9jv$o29$1@sunsite.dk...
> Efter at ha kørt med min nye Athlon i ca. 3 timer, har den fungeret
> upåklageligt.
>
> Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.
>
> Er det meget normalt ?

det er måske lidt den lunere del af skalaen, men de har det med at blive varme de Athlons. Og en rigtig varm dag som i dag hjælper
ikke på det.

Desuden kommer det an på hvilket bundkort det er du har - ASUS måler Core temp hvor andre typer kan måle udenfor core (disse vil
typisk have en lavere temp. jeg har tidligere læst at man kan regne med at de måler ca 10 grader lavere)

/Peter

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-06-02 10:33

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
temp hvor andre typer kan måle udenfor core (disse vil
> typisk have en lavere temp. jeg har tidligere læst at man kan regne med at

Det er et ASUS A7V333 bundkort jeg har.

Hvilke andre målere kan man bruge, som evt. måler udenfor core temp. ?

Fra : Jesper K. Andersen

Dato : 17-06-02 20:24

Min Athlon CPU bliver omkring 55 grader varm, og mit bundkort bliver 49
grader varmt. mn er en 2000+ XP

Jesper

Fra : Leony

Dato : 17-06-02 20:43

> Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.

Er det ved fuld load eller idle?
Hvis det er idle synes jeg det er lidt kritisk, hvis det er full load så er
det ok, den kunne dog godt være køligere.
Du skal også huske på, at temperatur prober har en hvis usikkerhed, derfor
er din temperatur kun vejledende. Den kan godt risikere at falde 10 grader,
hvis du f.eks. opdaterer din BIOS.
Så længe den er stabil er den ikke for varm. Disse ord er det eneste der
gælder når man snakker temperatur på cpu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Klaus Petersen

Dato : 17-06-02 23:18

> Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.
> Er det meget normalt ?

Bundkorts temperaturen er hel okay - men jeg synes nu godt nok at cpu'en er
noget varm. Hvilken køler bruger du?

Til samligning har jeg en athlon tb. 1400 mhz med en vulcano 7+
(thermaltake) og den ligger på 49 grader når den ikke laver så meget og ca.
55 når den er fuldt
belastet.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-06-02 23:52

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bundkorts temperaturen er hel okay - men jeg synes nu godt nok at cpu'en
er
> noget varm. Hvilken køler bruger du?

Køleren er den AMD, som sidder på CPU'en.

Den nåede 64 grader, efter at ha' været tændt i ca. 4 timer, hvor den blev
brugt en del ; Installering af programmer + rummet var varmt, pga. vejret.

Men den er helt stabil.

AMD's egen køler, må da klare jobbet ?

Thomas

Fra : Sven

Dato : 18-06-02 07:57

> AMD's egen køler, må da klare jobbet ?
>
> Thomas
Ja, og det gør den normalt også, MEN den er ikke designet til OC, og det er
bestemt ikke den mest lydløse model man kan kaste sine penge efter. Kører du
helt standard hastighed, og larmen ikke gennerer dig, burde du bære 100%
sikker, for i tilfælde (sjældne) hvor der sker noget, er der garanti, som
forretningen skal dække. Du skrev vist i en tidligere tråd, at det var en
forretning der har samlet den.

Du kan også prøve at lede efter et program der hedder Motherboardmonitor,
med dette program kan du teste temperaturer, blæseromdr, samt få programmet
til at neddrosle, eller helt slukke PC'en hvis noget bliver for varmt.

Sven

Fra : Fenris

Dato : 19-06-02 10:33

Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> skrev i news:aelp59$o13$1@sunsite.dk

> [...]
> brugt en del ; Installering af programmer + rummet var varmt, pga. vejret.

Kun hvis den har luft nok at gøre godt med. Et lille lokale, og et dårligt
indsug kan gøre dens job svært.
Jeg sidder med en XP1400+ på et tætpakket kollegieværelse, og har til tider
problemer med at starte en 3d applikation eller slukke computeren (hvilket
dog kan være så meget andet end temp.) - min temp. ligger ifølge MBM 5.1
mellem 46 og 52 grader med et lukket kabinet ved alm. brug (tekstbehandling).

Kører din indsugnings-blæser iøvrigt? Jeg fandt for nyligt ud af at SHG
havde vendt powerkablet omvendt da de samlede min PC, så den har kørt
uden indsug i et halvt års tid, hvilket gav nogle småproblemer nu og da.
Blandt andet måtte jeg køre med åbent kabinet i halvanden måned, hvilket
samlede et halvt gulvtæppe inde i CPU-blæseren...

--
Thomas Hejl Pilgaard | Fenris{indsæt selv snabel-a her!}mail.tele.dk
Kollegievej 7 - 35 | ---------------------------------------------

Fra : Gert Vest

Dato : 18-06-02 05:55

60 og 34 grader her.

GV

Fra : Cleaner

Dato : 18-06-02 11:21

>Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.
>
>Er det meget normalt ?
>
>Thomas

Hej

Temperaturen hos mig er: Bundkort: 34 grader og CPU: 55 grader

Jeg har dog 3 stk kabinetblæsere (Pabst Low Noise 8412N/2GML)
istalleret, hvilket er anbefalelsesværdigt.........

Cleaner

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 20-06-02 11:36

> Efter at ha kørt med min nye Athlon i ca. 3 timer, har den fungeret
> upåklageligt.

> Temperaturen på bundkortet er 36 grader og CPU'en er på 64 grader.

> Er det meget normalt ?

Det er klart i den varme ende, men systemet burde nok kunne tåle
det. Det jeg er mere usikker på er din harddisk. Den kan godt tænkes
at gå hen og blive for varm. Hvis det er een af de nye harddiske som
selv kan måle temperaturer, så installer SIGuardian (eller tilsvarende
S.M.A.R.T aflæsningsprogram) og find ud af hvor høj temperaturen
er. Hvis den er over 45 grader, så find datablad frem over drevet og
find ud af hvor tæt du egentlig er på maksimum temperaturen for
disken. Hvis du synes du er tæt på, så installer noget køling til
harddisken(e).

mvh Bernhard